Första höstutgåvan är ute!
– Många härliga erbjudanden från våra kunder i första höstutgåvan!
I vårt kommande nummer så vill vi passa på att hälsa både nya och gamla vänner och partners välkomna till Villalivet däribland Mio som inleder med en premiumplacering som vi kallar för Flik som är en utvikbar annons på 6 sidor, Ballingslöv, Byggmax, Comfort och Ozoneair samt Willab Garden bjuder läsarna på fina erbjudanden med sina uppslagsannnonser.
Flera fina kampanjer kan vi också ta del av hos bland annat Elitfönster, Värmebaronen, Mockfjärds, Elitfönster På Plats, Collector, Decatak, Diplomatdörrar, Flexbox, Härjedalskök, Mitsubishi Värmepumpar, Dina Försäkringar, Baseco, Landshypotek Bank, Takteam och på våra omslag pryder Nibe och Wood’s.
Villalivets septemberutgåva delas som vanligt ut exklusivt till Sveriges villaägare under vecka 36 och nu drar en viktig period igång då många köpbeslut tas inför kommande hemmaprojekt.
Ta del av våra intressanta reportage om dörrar och fönster och hur man sparar energi med Energimyndighetens tips och hur man kan skydda huset mot översvämningar och mycket annat.
Räntesänkningar väcker renoveringslust!
Det är rubriken på ett pressmeddelande från Kommunikations- och PR-företaget Spotlight gällande en SIFO-undersökning som är utförd på uppdrag av golvvarumärket Pergo som visar på att nära tre miljoner svenskar är mer benägna att investera i sina hem på grund av räntesänkningar.
Största andelen gäller de i åldersgruppen 25-34 år där 38% uppger att räntesänkningar gör dem motiverade att investera i sina hem och inte långt efter anger 33% i åldersgruppen 40-54 år detsamma.
– Lägre räntekostnader möjliggör för fler hushåll att ta sig an renoveringsprojekt som de tidigare inte haft råd med. Det ger en positiv effekt på hela renoveringsmarknaden, säger Anders Börgdal, VD Unilin Nordic, företaget bakom Pergo.
Konsumtionens återkomst
Mot slutet av året förväntas svensk ekonomi inleda en återhämtning som tar ordentlig fart under 2025. Hushållens konsumtion väntas ge det största tillväxtbidraget under 2025, medan exporten och näringslivets investeringar växer relativt långsamt både i år och nästa år.
Swedbank räknar med hög konsumtionstillväxt 2025 och 2026 när både penning- och finanspolitiken blir mindre restriktiv. Den svenska ekonomin väntas växa snabbare än normalt under båda dessa åren med en BNP-tillväxt på omkring 3 procent.
Detta är naturligtvis väldigt goda signalvärden för Villalivets läsare och annonsörer då man kan förvänta sig att hushållens konsumtion och boendeinvesteringar kommer att vända uppåt igen.
Vi vill gärna påminna om PostNords Mottagarmakt 2024!
Vi har nu tagit del av 2024-års rapport av Mottagarmakt från PostNord i samarbete med KANTAR utifrån det webbinarie vi blivit inbjudna till i egenskap av kund till dem sedan många år tillbaka. Undersökningen visar fortsatt på att postlådan är en mycket viktig kanal och mest lustfyllt att få ett reklamerbjudande genom.
Det konstaterades också att Postlådan och fysiska brev är det som bäst skapar uppmärksamhet, ger störst förtroende och bra intryck, att få mottagaren känna sig uppskattad, lättöverskådligt och sparas samt leder till handling – detta i jämförelse med olika digitala kanaler.
Man har ställt 12 olika frågor om vilken kommunikationskanal som fungerar bäst utifrån vad man vill få ut av sin information eller reklambudskap varav 9 av dessa så ligger Postlådan i topp.
Vi hälsar en nygammal partner välkommen till Villalivet!
Vi är glada att välkomna Mitsubishi Electric tillbaka som en värdefull kund i Villalivet! Deras engagemang för innovation och kvalitet är välkänt, och vi ser fram emot att fortsätta vårt samarbete för att leverera förstklassiga lösningar och inspiration till våra läsare. Tillsammans kommer vi att bidra till att göra hemmet ännu mer komfortabelt och energieffektivt. Välkommen tillbaka, Mitsubishi Electric!
Sveriges Mysigaste Hem 2024
Snart går Sveriges Mysigaste Hem 2024 in i sin mest spännande fas – finalen! Efter månader av inspirerande hem och fantastiska bidrag är vi nu framme vid ögonblicket vi alla väntat på.
I vårt sista nummer i November kommer vi att avslöja vilken av de otroligt mysiga hem som får den eftertraktade titeln som Sveriges Mysigaste Hem 2024. Vi är stolta över att ha fått ta del av så många vackra hem och vi ser fram emot att kröna årets vinnare.
Vill du vara en del av Sveriges Mysigaste Hem 2025? Som partner får du en unik möjlighet att nå ut till hem- och inredningsintresserade över hela landet. Kontakta oss redan nu för att säkra din plats och bli en del av denna fantastiska tävling!
När kommer nästa Villalivet?
Villalivets kvarvarande utgåvor i höst är nummer 7 och 8 som kommer ut i veckorna 40 och 45. Fokus i nr 7 är Värme & Energi. Badrum, Spabad och Vardagsrum. Nummer 8 handlar om hur vi renoverar, Kök, Golv, Sovrum och belysning.
Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö̈ som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.
Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och en fortsatt härlig september månad som startat som en skön sensommar! ☀️