Skip links

Hösten är här med nytt härligt nummer

Här kan du läsa Villalivets oktobernummer!

En utgåva som bjuder läsarna på bland annat hur man eldar rätt, varför man ska ha en egen laddbox, nyheter på badrumssidan samtidigt som vår expertpanel svarar på frågor och ekonomi- och matlivet har sin självklara plats i tidningen.

Därutöver träffar vi programledaren och radioprataren Brita Zackari som vi fick en pratstund med som i höst rustar upp det gamla vinbondehuset i en ny serie på SVT. Med andra ord, spännande läsning följer.

Läs tidningen här >>

Hushållen vinnare: Ökad köpkraft driver återhämtningen

Enlig Handelsbankens senaste konjunkturprognos i september så kan man utläsa att tillväxten tar fart med ytterligare räntesänkningar och expansiv finanspolitik. Prognosen är att Riksbanken sänker i november och december och når 2,75% vid års årsskiftet och 2,25% under första halvan av 2025. Man tror också att den svenska kronan kommer att stärkas.

Allt detta sammantaget tillsammans de subventioner villaägarna har att åtnjuta i form av ökat ROT-avdrag, Energieffektivisering och Solcellsbidrag så ser vi ett helt annat läge nu för denna målgrupp med en starkare köpkraft.

Läs mer här >>

Fortsatt positiv renoveringsvilja enligt RI: ”En trend som vi tror kommer förstärkas under hösten”

Nyligen släpptes en ny rapport av Renoveringsindex (RI) då siffror för juli visar att intresset av att renovera för tredje gången under det senaste halvåret ger ett positivt resultat. Renoveringsindex i sin helhet är ett mått på hur mycket svensken renoverar genom en sammanvägning av ROT-avdraget och SCB:s handelssiffror.

– Vi ser nu att renoveringsviljan stärks i stora delar av landet och vet också att det brukar finnas en viss eftersläpning i utvecklingen när ekonomin vänder. Med fler väntade räntesänkningar, stabila elpriser och kraftigt sänkta drivmedelspriser ser många hushåll nu att de har kontroll på sin ekonomi och vågar investera mer i sitt boende igen.

Det är en trend som vi tror kommer förstärkas under hösten, säger Mikael Holmstrand, vd på Garageportexperten och initiativtagare till Renoveringsindex.

Läs mer här >>

RAM-mätningar för Villalivets kunder visar starka resultatutfall

Villalivets annonsörer har möjlighet att mäta sina investeringar i magasinet och generellt kan man säga att dessa visar på att en stor andel läsare har noterat annonsen, man är engagerade i företagets kommunikation och tar del av olika erbjudanden då man förväntar sig ett sådan i ett relevant villamagasin.

Därutöver ser vi att återkommande annonsering bygger varumärket, stärker relationen med villaägarna och att man agerar med köp till följd av att man har sett annonsen. Det blir väldigt tydligt att läsarna agerar på annonsörernas budskap och erbjudande.

Kontakta oss för info >>

Vi hälsar en nygammal vän välkommen till Villalivet!

Råd & Rön är en mycket ansedd svensk konsumenttidskrift som har funnits sedan 1958 och utges av intresseorganisationen Sveriges Konsumenter. Genom många olika och kvalitativa tester som utförs av ackrediterade laboratorier så hjälper man läsarna att göra kloka val som sparar tid och pengar.

Råd & Rön vill också bidra till en långsiktigt hållbar konsumtion, både för den egna plånboken samt för den planet vi ska lämna efter oss. Ta del av deras erbjudande i detta nummer.

Driv din försäljning och vinn marknadsandelar med Villalivet

Brevlådan är en säljdrivande kanal tack vare sin fysiska närvaro, förmåga att få uppmärksamhet och målgruppsanpassning till villaägare samt en stark kompletterande funktion till andra kanaler. En tryckt tidning, bilaga eller reklamutskick som når brevlådan är mer påtaglig och minnesvärd för mottagaren. Att kunna hålla i och bläddra i tryckt material skapar en mer engagerande upplevelse hos mottagaren. Detta och mycket annan relevant input får man hos PostNords undersökning, Mottagarmakt genomförd av Kantar.

Villalivet i kombination med brevlådan kan erbjuda en mer kostnadseffektiv marknadsföringskanal jämfört med andra mediealternativ. Med Villalivet får du räckvidd och relevans samt att vi kan postnummerstyra våra kunders ODR-kampanjer och tillsammans med “Nej Tack-målgruppen” gör oss både flexibla och unika.

Handlingskraften hos våra läsare är mycket stark och läsarna agerar!

– 44% har eller kommer köpa något till följd av Villalivet
– 44% har eller kommer besöka butik/försäljningsställe
– 61% har nytta av Villalivet

Finaldags i Sveriges Mysigaste Hem 2024

Finalen är igång och hundratals bidrag har blivit 25. Dessutom är alla räkneverk nollställda vilket innebär att samtliga deltar med samma förutsättningar.

I år tävlar vi ut priser från våra partners där bland annat vinnaren vinner en kraftfull avfuktare från Wood’s, presentkort på 50 000 kr från Mio och inredningsdetaljer från Landshypotek Bank.

I vårt nästa nummer – årets sista

Nästa nummer som delas ut i vecka 45 handlar om hur vi renoverar Renoverar inne i höst och kommer även att beröra Kök, Belysning och Sovrum.  Deadline för annonsbokning är den 17 oktober. 

Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.

Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och en fortsatt skön höst! 🍃 🍂 🍁

Kommentera