Vinnaren till Sveriges Mysigaste Hem 2024 är utsedd – Läs nya numret här!
Välkommen till vårt sista nummer för i år där vi bland annat presenterar vinnarna till Sveriges Mysigaste Tävling, Marcus Antonsson Jonsson och Madeleine Johansson som bor i ett mycket charmigt hus på Hattestad Kullagården – en fastighet från år 1856.
Beläget i natursköna Berghem i Marks kommun, har detta historiska hem förvandlats till en inspirerande oas fylld med värme och personlighet. Att skapa ett mysigt hem handlar inte bara om stil – det är små detaljer som gör stor skillnad. Läs om vinnaren här!
Samtidigt vill vi passa på att tacka våra Partners till tävlingen: Landshypotek Bank, Mio och Wood’s som åter har sponsrat med många härliga priser.
Vi har även träffat Tina Nordström som just nu är aktuell som ny i juryn i Sveriges Mästerkock. I höst tar hon klivet in bland kastrullerna med stjärnkockarna Tommy Myllymäki och Tom Sjöstedt.
Utöver kändislivet med Tina kan ni läsa Martina Lidbergs ledare i detta nummer som summerar ännu ett år, ni får tips om hur man bäst kan uppgradera sitt kök, Sandra Karlsson på Bixia ger goda råd om hur vi kan sänka våra elkostnader i vinter och som vanligt en hel del inspiration för att skapa det bästa livet i hemmet.
2025-års Kampanjplan är här. Se alla möjligheter och vad kunderna säger!
För er kommande kampanjplanering inför nästa år så kan du nu ta del av Villalivets Medieplan med utgivningsveckor och teman för våra 8 utgåvor under nästa år.
I dialog med våra kunder och partners har vi fått starka önskemål om att erbjuda tätare kampanjmöjligheter under Q1 och Q2. Vi har nu gått dessa önskemål till mötes och ökar därmed utgivningsfrekvensen under första halvåret från 5 till 6 nummer.
Vårt kvalitativa och relevanta innehåll skall spegla det unika med Villalivet, det vill säga – inspirerar och starta processer hos våra läsare och leverera resultat för våra annonsörer. Viktiga framgångsfaktorer sedan starten 2008.
Våra framgångsrika samarbeten – möt några av våra kunder
Våra kundcase visar hur rätt kanalval och genomtänkt marknadsföring kan skapa fantastiska resultat. Här lyfter vi fram några exempel på kunder som har lyckats öka sin synlighet, bygga varumärkeskännedom och engagera villaägare över hela Sverige genom att annonsera med oss. Ta del av deras berättelser och se hur Villalivet kan hjälpa även ditt varumärke att växa!
För mer information om hur vi kan hjälpa ert företag till stärkta framgångar under 2025 till en konsumtionsstark målgrupp som vi känner mycket väl och är specialister inom, tveka inte att höra av er till oss.
Kombinera Digitalt och Print för kraftfull effekt
”1+1 = 3” kan kännas klyschigt. Men i Villalivets värld är det helt rätt! Vi ser tydligt att de kunder som kombinerar Villalivets digitala räckvidd med kampanjer i tidningen får en starkare effekt.
Vi ser att de digitala plattformarna växer hela tiden och vi kan hjälpa till med allt från traditionella banners till Stand Alone kampanjer till mer kreativa content lösningar där våra kunder tar grepp om ett valt ämne eller bransch. Allt i en inspirerande och relevant miljö.
Är ni nyfikna på hur Villalivet kan stärka er digitala närvaro mot villaägare? Och vill veta mer om våra olika case?
Hushållens ekonomiska förtroende ökar!
Sveriges BNP väntas nu öka 0,5 procent i år, 2,2 procent nästa år och 3,1 procent år 2026 enligt SEB.
I föregående prognos, i augusti, bedömde SEB att BNP skulle öka 0,6 procent i år, 2,6 procent 2025 och 2,9 procent 2026.
SEB konstaterar samtidigt att hushållens ekonomiska förtroende har ökat markant och ligger nu över det historiska genomsnittet. Lägre bolåneräntor, stigande reallöner och mer expansiv finanspolitik kommer att stödja hushållens inkomster under den väntade återhämtningen 2025 och 2026.
Bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2025
Sveriges Mysigaste Hem är förmodligen Sveriges största tävling för hem & inredningsintresserade villaägare. Nästa år genomförs den för 8:e året och under alla år har vi haft många tävlanden som kan ta del av fina priser från våra partners utöver den uppmärksamhet deltagandet innebär. Väldigt många delar med sig i sociala medier och flertalet plattformar och vi har över 100 000 som röstar på bidragen. I detta sammanhang kan ert företag bli Exklusiv Partner inom er kategori och under ett helt år synas i all marknadsföring som görs av Villalivet i print och digitala kanaler.
Kontakta oss för mer information så berättar vi vad det innebär att bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2025!
Ser fram emot ett fortsatt givande samarbete 2025
Nu önskar vi på Villalivet ett fint avslut på året och ser fram emot ett givande och framgångsrikt samarbete tillsammans med er under 2025!
Nu har tidningen uppehåll till vecka 6 och då med fokus på värme & energi, fönster & dörrar samt kök & badrum. Men vår digitala effekt och räckvidd är bokningsbar alla dagar i veckan! Ett viktigt och bra komplement för våra kunder.
Med detta hoppas vi att ni får en trevlig läsning med nya numret och en fortsatt skön höst! 🍁🍃🍂