Skip links

Rapport: Här är postlådan bäst – Ny sommarutgåva – Digital Kampanj

PostNords Mottagarmakt 2024

Idag på förmiddagen tog vi del av 2024-års rapport av Mottagarmakt från PostNord i samarbete med KANTAR utifrån det webbinarie vi blivit inbjudna till i egenskap av kund till dem sedan många år tillbaka. Undersökningen visar fortsatt på att postlådan är en mycket viktig kanal och mest lustfyllt att få ett reklamerbjudande genom. 

Det konstaterades också att Postlådan och fysiska brev är det som bäst skapar uppmärksamhet, ger störst förtroende och bra intryck, att få mottagaren känna sig uppskattad, lättöverskådligt och sparas samt leder till handling – detta i jämförelse med olika digitala kanaler.

Man har ställt 12 olika frågor om vilken kommunikationskanal som fungerar bäst utifrån vad man vill få ut av sin information eller reklambudskap varav 9 av dessa så ligger Postlådan i topp.

Vi återkommer inom kort med mer info och analys av Mottagarmakt 2024.

Läs Villalivets Sommarutgåva!

Här kommer första halvårets sista utgåva som delas ut i denna veckan, exklusivt till Sveriges villaägare som når drygt 2,3 miljoner läsare i en tid vi äntligen har fått sommar i hela Sverige och då många köpbeslut tas inför semesterperioden när nya projekt ska genomföras och planeras. Skatteåterbäring, höjt ROT-avdrag, hushållens köpkraft som ökar till följd av lägre inflation och en ränta på väg ner gör det mer förutsägbart för villaägarna att åter investera i hemmet och skapa sin bodröm. Stor som liten…

I denna utgåva träffar vi den alltid lika aktuella programledaren för SVT, Malin Olsson som den 10 juni kickar igång sommaren med klassikern Sommarlov. Ta också del av våra relevanta kunders marknadsföring och kampanjer som alltid är ett givet och uppskattat inslag i vårt magasin och som tillför mycket läsvärde i mixen med det redaktionella innehållet.

Läs tidningen här >>

RAM lanserar “High Attention Recall”

I ett debattinlägg på Dagens Media från i torsdags, 30 maj så förklarar Staffan Hultén, vd och grundare av RAM, branschens nya buzzword “High Attention” och varför det kan vara det viktigaste värdet att mäta för marknadsförare. High attention, eller hög uppmärksamhet, refererar till den intensiva och fokuserade uppmärksamhet som konsumenter ägnar åt en reklam eller ett meddelande.

High attention aktiveras när en reklam lyckas fånga och behålla konsumentens intresse på ett betydande sätt och under längre tid än genomsnittet. Det finns flera faktorer som bidrar till detta. Vad det innebär och hela innehålet i debattinlägget kan ni läsa mer om på Dagens Media.

Läs mer här >>

Kampanjerbjudande Villalivet Digitalt – Passa på!

Stärk ditt varumärkes närvaro bland villaägare denna sommar med våra flexibla annonseringslösningar. Dessa paket kan användas som självständiga insatser eller komplettera era befintliga kampanjer, vilket ger en oöverträffad räckvidd och synlighet under sommaren.

Med displayannonsering i varierande format och direkt kommunikation genom vårt nyhetsbrev, samt för vissa paket, inlägg på sociala medier och en exklusiv eDR-kampanj säkerställer dessa lösningar kontinuerligt engagemang och bygger varaktig lojalitet.

Vid intresse vänligen kontakta någon av våra medarbetare för kampanjpris.

Digitalt Paket 1:

– Puff i Nyhetsbrev 245.000 mottagare
– Displayannonsering 200.000 visningar

Digitalt Paket 2:

– Displayannonsering 300.000 visningar
– Puff i Nyhetsbrev 245.000 mottagare
– Inlägg på Villalivets SoMe 32.000 följare

Digitalt Paket 3:

– Displayannonsering 450.000 visningar
– Puff i Nyhetsbrev 245.000 mottagare
– eDR till 50.000 unika mottagare
– Inlägg på SoMe med 32.000 följare

Kontakta oss här >>

Vi hälsar en nygammal partner välkommen till Villalivet!

Diplomat Dörrar AB har en lång tradition inom dörrtillverkning och är en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige. I småländska Bankeryd producerar man årligen 25.000 ytterdörrar. Företaget har cirka 75 anställda och finns representerat över hela Sverige. Sedan 2006 har man varit en del av Inwido – Europas största fönsterkoncern.

Se införande här >>

Sveriges Mysigaste Hem 2024

Genom att bli en del av Sveriges Mysigaste Hem, får ert företag inte bara en plattform för att visa upp era produkter, men också en möjlighet att associeras med de värderingar som ligger till grund för ett trivsamt hem: värme och omtanke.

Som Partner kommer ert företag att få exponering genom alla våra kanaler – från webbplatsen och sociala medier till tryckt annonsering. Detta innebär direkt tillgång till en engagerad målgrupp av husägare, inredningsentusiaster och de som drömmer om att förvandla sitt hem till en mysigare plats.

Vi erbjuder olika Partnerpaket, anpassade för att möta just ditt företags behov och mål. 

Kontakta oss >>

I vecka 36 drar vi igång nästa halvår med Villalivet nr 6!

Nu blir det viktigare än på mycket länge att investera i marknadsföring som ger stark ROI och bäst effekt samt utfall för varje investerad krona. Villalivet är Sveriges största räckviddsmedia print med viktig relevans och innehåll för våra annonsörer. Därför blir nästa utgåva som delas ut i vecka 36 extra betydelsefullt att synas i för att påverka en stor och viktig målgrupp med sin kommunikation för att bli vald och top-of-mind hos alla våra drygt 2,3 miljoner läsare per nummer. 

Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och stärka försäljningsvolymerna så finns det möjlighet till detta då vi har deadline annonsmaterial den 13 augusti men vår erfarenhet är att denna utgåva kommer att bli fullbokad innan semestrarna drar igång.

Kontakta oss därför redan nu så ser vi till att skapa bästa förutsättningar för en bra start inför hösten.

Fokus i Villalivet nr 6 är bland annat Fönster & Dörrar.

Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och en riktigt skön sommar! ☀️

Kommentera