Driv din försäljning och vinn marknadsandelar med Villalivet!

Brevlådan är en säljdrivande kanal tack vare sin fysiska närvaro, förmåga att få uppmärksamhet och målgruppsanpassning till villaägare samt en stark kompletterande funktion till andra kanaler. En tryckt tidning, bilaga eller reklamutskick som når brevlådan är mer påtaglig och minnesvärd för mottagaren. Att kunna hålla i och bläddra i tryckt material skapar en mer engagerande upplevelse hos mottagaren. Detta och mycket annan relevant input får man hos PostNords undersökning, Mottagarmakt genomförd av Kantar.
Villalivet i kombination med brevlådan kan erbjuda en mer kostnadseffektiv marknadsföringskanal jämfört med andra mediealternativ. Med Villalivet får du räckvidd och relevans samt att vi kan postnummerstyra våra kunders ODR-kampanjer och tillsammans med ”Nej Tack-målgruppen” gör oss både flexibla och unika.
Handlingskraften hos våra läsare är mycket stark och läsarna agerar!
– 44% har eller kommer köpa något till följd av Villalivet
– 44% har eller kommer besöka butik/försäljningsställe
– 61% har nytta av Villalivet
Läs Villalivets sköna majnummer!

Efter en kall vår så börjar det nu bli full fart hos landets villaägare. Vårens och sommarens projekt skall planeras och genomföras samtidigt som allt tyder på att vi inte bara går mot ljusare tider men även en lättnad för hushållen vars köpkraft kommer att öka i form av lägre inflation och räntor samt subventioner som motiverar investeringar i hus och hem!
I vår majutgåva hälsar vi på hemma hos stjärnkocken Niklas Ekstedt som bjuder på säsongens bästa grilltips och du kan även läsa om hur du målar din tegelfasad, att göra i maj presenteras i vår Huskalender, en luftrenartest utförd av RISE, våra experter som ger svar på läsarfrågor, grilltips och inspiration från Matlivet samt hur man skapar smart och flexibel lösning i förråd och garage.
Och så sist men inte minst, våra kunders fantastiska erbjudanden till våra läsare!
Vi hälsar ett par nya vänner välkomna till Villalivet!

I dessa tider när frågan om hushållens ekonomi står högt upp på agendan och att välja rätt finansieringslösningar så hälsar vi ett par nya vänner välkomna till Villalivet – Collector och SBAB. För dem är det viktigt att synas i ett relevant sammanhang och få möjligheten att skapa relation och erbjuda sina tjänster till läsarna av Villalivet.
Digitalt samarbete med Wood’s

Flera av våra kunder ser nyttan av att kombinera sin annonsering i magasinet med våra digitala produkter som tillsammans optimerar effekten till målgruppen och skapar en större impact. Ett av dessa företag är Wood’s som har lång och god erfarenhet av att kommunicera framgångsrikt via Villalivet.
I samarbete med Wood’s har vi tagit fram en skräddarsydd och omfattande digital marknadsföringskampanj. Dessa insatser lyfter inte bara fram Wood’s varumärke i relevant sammanhang utan också engagerar, inspirerar och utbildar villaägare kring Wood’s produkter och nytta. Tips: Wood’s har produkter för Hemmet, Arbetsplatsen och för Proffs.
Är ni nyfikna på hur Villalivet kan hjälpa just ert företag med kreativa och effektiva digitala lösningar?
Strategiskt och långsiktigt samarbete med Collector

Collector erbjuder privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton till privatpersoner och företag. Collector är ett varumärke inom Norion Bank AB (tidigare Collector Bank AB) som grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.
”Villalivet är ett strategiskt och långsiktigt samarbete som syftar till att kommunicera vårt varumärke och tjänster till en köpstark målgrupp.” säger Ivan Kontic, Försäljningschef Norion Bank.
Sveriges Mysigaste Hem 2024

Genom att bli en del av Sveriges Mysigaste Hem, får ert företag inte bara en plattform för att visa upp era produkter, men också en möjlighet att associeras med de värderingar som ligger till grund för ett trivsamt hem: värme och omtanke.
Som Partner kommer ert företag att få exponering genom alla våra kanaler – från webbplatsen och sociala medier till tryckt annonsering. Detta innebär direkt tillgång till en engagerad målgrupp av husägare, inredningsentusiaster och de som drömmer om att förvandla sitt hem till en mysigare plats.
Vi erbjuder olika Partnerpaket, anpassade för att möta just ditt företags behov och mål.
Villalivets juninummer, vår Sommarspecial och GDS-utgåva med Säkerhet!

Nästa nummer som delas ut i vecka 23 blir ännu en perfekt utgåva i tiden för våra kunder och samarbetspartners att kommunicera inför sommarens alla projekt. Detta är vårt uppskattade Gör det själv-nummer som handlar om allt man kan tänka sig att åta sig i form av fixande med sitt hus & hem inför semestern.
Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och stärka försäljningsvolymerna så finns det fortfarande gott om tid och möjlighet till detta då vi har deadline annonsmaterial den 16 maj.
Dock har vi begränsat med platser kvar då det är en populär utgåva som ligger ute hela sommaren. Tag chansen att boosta er försäljning när villaägaren har tiden för att se över och utföra sitt nästa projekt.
Vi på Villalivet önskar dig en skön tid med fortsatt fint väder, inspirerande och rogivande fixande i trädgården! Samtidigt så hoppas vi att du får en trevlig läsning av nya numret och en riktigt skön vår! ☀️