Skip links

Villalivets aprilutgåva 2024 ute nu!

Välkommen till Villalivets fullmatade aprilnummer!

Nu börjar det bli full fart hos landets villaägare. Vårens och sommarens projekt skall planeras och genomföras samtidigt som allt tyder på att hemmet har fått en viktigare roll för oss alla. En underbar tid väntar och man blir väl mottaglig för tips och inspiration. I denna veckan delas en ny fullspäckad utgåva av Villalivet ut!

Här kan du läsa om vad du bör tänka på om bevattning i trädgården där vi får råd av bevattningsexperten, Kerstin Finnman. Vi tipsar om schyssta utemöbler inför att säsongen nu drar i gång som ni kan se mer av och inspireras av på sidorna 17-18, Filip Johansson, odlingsexperten som är aktuell med sin nya bok “Budgetträdgården” ger sina tips till trädgårdsägaren. Läs om Skattereduktion för Grön Teknik, Villalivets Expertpanel som svarar på frågor, DIY-Bygg en långbänk, Huskalendern-Att göra i april. Och så vidare och sist men inte minst, våra kunders fantastiska erbjudanden till våra läsare!

Annonsformat som sticker ut

Kolla gärna in våra specialformat och premiumplaceringar som optimerar er kommunikation och närvaro i vårt magasin såsom omslagsplaceringar som Landshypotek Bank och Wood’s har bokat i denna utgåva eller Byggmax Super Impact-annons på framsidan. Mio inleder läsningen med en 6-sidig Flik i vårt aprilnummer. Advertorial-annonser har också använts framgångsrikt bland annat av Ozoneair.

För dessa eller andra specialupplägg, hör av dig till din kontakt på Villalivet och glöm inte att vissa format är begränsade i respektive utgåva.

Villapriserna steg med 2,2 procent i mars

Bostadspriserna steg för tredje månaden i rad i mars. Bostadspriserna steg med 1,9 procent i mars i Sverige som helhet varav Villapriserna steg med 2,2 procent under mars månad. Det var tredje månaden i rad med stigande priser. Som mest steg de i Södra Sverige (3,1 %) och Storstockholm (2,2 %). Norra Sverige var den enda region som inte uppvisade stigande priser, där priserna i stället var oförändrade. Detta visar SBAB Booli Housing Price Index (HPI) för mars.

Rekordstor Skatteåterbäring… skapar möjligheter

Enligt Skatteverket så väntas 47 miljarder skickas tillbaka till 4,8 miljoner deklaranter. Det är sex miljarder kronor mer än under fjolåret. Det är framför all hushållens ökade ränteavdrag, en följd av stigande räntor, som står för ökningen av skatteåterbäringen. Detta innebär naturligtvis ökade möjligheter för villaägarna att investera i sina hem och genomföra planerade projekt som kanske har fått stå tillbaka under senaste året. Dessutom med stigande huspriser så växer hushållens förmögenhet vilket kan ge nya förutsättningar och ett större konsumtionsutrymme.

Nygammal Partner väljer Villalivet

Elitfönster firar 100 år 2024 och har valt Villalivet som en relevant och viktig kanal att lyfta fram sitt budskap igenom till Sveriges villaägare.

Elitfönster är Sveriges största fönstertillverkare och vi gör Sveriges bästa fönster. De tillverkas i Småland, i våra fabriker i Vetlanda och Lenhovda. När du köper ett Elitfönster kan du känna dig trygg i att du gjort ett bra val för både dig, ditt hem och miljön. I år firar vi 100 år. Hundra år av fönsterkunskap!

”Vårt mål är att alla som ska köpa fönster ska veta att Elitfönster är bäst. Ett fönster håller allt från 30 till över 50 år. Skillnaden däremellan är kvaliteten. Med Villalivet når vi vår målgrupp – villaägare över hela Sverige.” säger Anna-Maria, marknadschef på Elitfönster.

Sveriges Mysigaste Hem 2024

Alla hem i Sverige är välkomna att tävla i Sveriges Mysigaste Hem, allt deltagaren behöver göra är att ladda upp bilder på vad som gör deras hem mysigt och skriva en kort bildtext. Tävlingen pågår hela utgivningsåret. Avslutningsvis utser vi 25 finalister samt tre vinnare nationellt.

Genom att bli en del av Sveriges Mysigaste Hem, får ert företag inte bara en plattform för att visa upp era produkter, men också en möjlighet att associeras med de värderingar som ligger till grund för ett trivsamt hem: värme och omtanke.

Som Partner kommer ert företag att få exponering genom alla våra kanaler – från webbplatsen och sociala medier till tryckt annonsering. Detta innebär direkt tillgång till en engagerad målgrupp av husägare, inredningsentusiaster och de som drömmer om att förvandla sitt hem till en mysigare plats. Vi erbjuder olika Partnerpaket, anpassade för att möta just ditt företags behov och mål. 

Missa inte nästa nummer – Viktig säsong drar igång!

Nästa nummer som delas ut i vecka 18 blir ännu en perfekt utgåva i tiden för våra kunder och samarbetspartners att leverera starka erbjudanden till våra läsare inför en populär fixarperiod till Sveriges villaägare.

Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang, vara top-of-mind och säkerställa försäljningsvolymerna så finns det fortfarande möjlighet till detta då vi har deadline annonsmaterial nästa fredag den 12 april.

Nästkommande utgåva därefter delas ut i vecka 23 med en GDS- och Sommarspecial och lite extra fokus på Säkerhet.

Kommentera