Skip links

Pressrelease: Villalivet tar Motorlivet till sitt hjärta

Villalivet tar Motorlivet till sitt hjärta!

Villalivets vision ligger att hela tiden sträva efter att utveckla det redaktionella innehållet och vårt koncept utifrån att ge läsarna mer inspiration och nyttoeffekt i sitt vardagliga villaliv.

Halmstad, 10 december 2020 – Inför nästa år kommer vi att koppla ihop det bilburna villalivet starkare med det stora behovet och möjligheterna som finns därute hos alla Sveriges villaägare. Vi vet att bilen och allting som sätts i förbindelse till ägandet av denna finns det ett väldigt stort intresse för, särskilt hos villaägarna.

Vi genomförde en RAM-undersökning på vårt oktobernummer och ställde då en rad extrafrågor till läsarna om deras billiv och där framkom det bland annat att hela 42% planerar att byta eller leasa bil inom det närmaste året. Av våra 2,4 miljoner läsare innebär det att över miljonen personer som bor i villa är potentiella kunder till alla aktörer inom detta segment.

Vi kan även bryta ut vilken investeringsgrad man planerar för ett kommande köp eller bilbyte såsom exempelvis att 81% av männen och 69% av kvinnorna avser att investera i en bil upp till 550 000 kr.

Självklart kommer vi inte endast att lyfta bilarna i detta sammanhang, vi kommer såklart även att beröra allt runt omkring själva bilägandet såsom leasing eller köp, hur det funkar att installera laddboxen, bilkalenderns checklista, att tänka på inför bilsemestern, allt inom tillbehör osv, osv.

Premiär för Motorlivet blir med start i vecka 5 i början av februari då första numret av Villalivet delas ut av Postnord till alla villahushållen. Vi kommer då att publicera ett antal sidor i varje utgåva av Motorlivet som särskilt kommer att märkas upp i tidningen. För alla er som vill kommunicera i detta sammanhang så kommer vi att placera annonserna i anslutning till våra reportage för att optimera både läsning och effekt för våra kunder.

Missa inte möjligheten att säkerställa er medverkan och för ytterligare info och Villalivets Medieplan 2021 så tar ni del av detta i bilagorna nedan.

Välkomna till ett nytt spännande år med Villalivet och numera även Motorlivet – 2021!

📑 BILAGA 1: Klicka här för att ta del av Motorlivet 2021.

📑 BILAGA 2: Skisser på Motorlivet 2021 hittar du här!

📑 BILAGA 3: Klicka här för att ta del av vår Medieplan 2021.

Detta är Villalivet

Villalivet är en av Sveriges största effektmedier som levereras reklamfria dagar via Postnord till alla Sveriges villaägare. Villalivet kommer ut med 8 utgåvor/år vilka följer villaägarnas konsumtionsmönster.

Villalivet mäter kontinuerligt läsning och effekten för våra annonsörer. Senaste mätningarna visar bland annat en räckvidd på 3 miljoner människor i åldern 16 – 80 år varav 2,4 miljoner har läst magasinet. 46 % säger att de tänker köpa något till följd av att de har läst Villalivet.

villalivet.se som är vår online-plattform är en naturlig förlängning på vårt effektmedia där man kan få ta del av inspiration och hjälp tillsammans med 300 000 unika besökare/månad.

Kommentera