PostNords nya Mottagarmakt 2023 visar på starka värden för fysiska brev i brevlådan!
Fysisk kommunikation i brevlådan uppfattas som mer exklusiv, genererar stort värde, varumärkestillhörighet och stärker relationen till mottagaren!
Helt nyligen har vi nu tagit del av den årliga rapporten Mottagarmakt som ges ut av PostNord i samarbete med Kantar. Årets rapport visar en viss förskjutning från att reklam totalt sett driver kunder till nätet till att även driva till fysisk butik. Två år av pandemi har ökat lusten att besöka fysiska butiker igen. Dock, störst andel, mer än 57 procent, har besökt en webbsida efter att ha sett reklam i någon kanal.
Postlådan en lustfylld kanal! Om innehållet i ett reklamerbjudande var detsamma, var vore det roligast att få det? 27 procent svarar ” I postlådan” vilket gör att postlådan hamnar på första plats av svarsalternativen i denna fråga! Det är fyra gånger så vanligt att man tömmer sin postlåda en vardag mot under helgen.
Kanalvalet är oerhört viktigt utifrån hur man blir uppfattad hos mottagaren. Mixen av kanaler, styrkan hos de olika och vilken målgrupp man vänder sig till är viktiga parametrar. Här kan Villalivet bidra med att man som läsare av vårt magasin tar del av relevant innehåll i lugn och ro i sin hemmiljö egenskap av villaägare.
Postala utskick i postlådan, likt Villalivet, funkar klart bäst i jämförelse med angivna digitala kanaler när det kommer till att fånga mottagarens uppmärksamhet, vara förtroendeingivande och ger bra intryck, att få dem att känna sig uppskattade, lättöverskådligt och leder till handling.
Villalivets juniutgåva – ute nu hos Sveriges villaägare!
I detta härliga nummer av Villaliv hittar ni bland annat reportage om enklare sommarprojekt och många råd & tips att ta med sig in i denna period.
Dessutom får man träffa Micael Bindefeld som ger sina sommartips för köksträdgården och växthuset och som även visar upp sin utställning på Norrvikens Trädgårdar för läsarna. Och mycket annat…
13 veckor kvar att tävla i Sveriges Mysigaste Hem 2023
Än är det inte sent att delta i Sveriges Mysigaste Hem! Allt du behöver är ett mysigt hem och en kamera. Ladda upp bilder på ditt hem och samla röster, så har du chans att tävla om priser värda över 100.000kr från våra partners Mio, Tylö och Landshypotek Bank.
Vi hälsar en nygammal vän välkommen till Villalivet!
Med ett flertal inspirerande projekt och tips till villaägarna inför sommar och semester så hälsar vi en nygammal vän välkommen till Villalivet – Byggmax.
Här lyfts även Byggrapporten 2023 fram som är genomförd av KANTAR på uppdrag av Byggmax.
Villalivets julinummer, Sommarutgåvan!
Nästa nummer som delas ut i vecka 26 blir skön specialtidning med härligt avslappnat innehåll inför semestern för våra läsare och Sveriges villaägare.
En perfekt utgåva i tiden för våra kunder och samarbetspartners att kommunicera inför sommarens alla projekt då byggsemestern börjar på allvar. Detta är en tidning som kommer bli sparad under hela sommaren och som man gärna återkommer till.
Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och hålla uppe försäljningsvolymerna så har vi en deadline nästa onsdag den 7 juni som sista materialdag. Dock bör bokning göras inom kort då vi begränsat med platser kvar i denna specialutgåva.