Skip links

Sommarutgåva ute nu! 📬 KI höjer BNP-prognosen & Investera i media som ger effekt!

Goda nyheter – KI spår kort lågkonjunktur!

I förra veckans pressträff med Konjunkturinstitutets (KI) prognoschef Ylva Hedén Westerdahl gavs en mer positiv bild av arbetsmarknaden då efterfrågan på arbetskraft är fortsatt stark och att det ännu inte finns några tecken på att arbetsmarknaden håller på att försvagas.

Lågkonjunkturen bedöms bli relativt kortvarig och syns främst genom att företagens produktivitet blir lägre än normalt. På arbetsmarknaden kommer lågkonjunkturen bara att synas i liten utsträckning och arbetslösheten ökar betydligt mindre än under tidigare lågkonjunkturer.

KPIF-inflationen fortsätter att minska framöver och under det andra halvåret 2024 ligger den tydligt under Riksbankens inflationsmål. Riksbanken förväntas därför inleda en serie räntesänkningar det andra kvartalet nästa år vilket är någonting Sveriges alla villaägare har att se fram emot.

Läs mer här! >>

Läs Villalivets Sommarutgåva!

I detta nummer som är nytt för i år så vill vi bjussa på lite behagligt avslappnat innehåll inför semestern med tips på allt från härlig avkoppling till smarta checklistor med vad som är bra att kolla till på huset under sommaren.

Vi har även kunder och partners som lyfter fram många fina erbjudanden och sommarkampanjer för villaägarna runt om i vårt avlånga land som med lust och inspiration vill förnya sitt hem eller påbörja ett nytt projekt när tiden finns.

Här kan du läsa Villalivets Sommarspecial!

Läs hela tidningen här! >>

Driv din försäljning och vinn marknadsandelar med Villalivet!

Brevlådan är en säljdrivande kanal tack vare sin fysiska närvaro, förmåga att få uppmärksamhet och målgruppsanpassning till villaägare samt en stark kompletterande funktion till andra kanaler. En tryckt tidning, bilaga eller reklamutskick som når brevlådan är mer påtaglig och minnesvärd för mottagaren. Att kunna hålla i och bläddra i tryckt material skapar en mer engagerande upplevelse hos mottagaren. Detta och mycket annan relevant input får man hos PostNords senaste undersökning, Mottagarmakt genomförd av Kantar.

Under perioder av ekonomiskt tryck kan företag vara mer försiktiga med sina marknadsföringsbudgetar och söka kostnadseffektiva alternativ. Villalivet i kombination med brevlådan kan erbjuda en mer kostnadseffektiv marknadsföringskanal jämfört med andra mediealternativ. Med Villalivet får du räckvidd och relevans samt att vi kan postnummerstyra våra kunders ODR-kampanjer och tillsammans med ”Nej Tack-målgruppen” gör oss både flexibla och unika.

Handlingskraften hos våra läsare är mycket stark och läsarna agerar!

  • 44% har eller kommer köpa något till följd av Villalivet
  • 44% har eller kommer besöka butik/försäljningsställe
  • 61% har nytta av Villalivet

Vi hälsar en nygammal vän välkommen till Villalivet!

För våra läsare är det viktigt att känna till vad det finns för olika erbjudanden och möjligheter på marknaden när man ger sig in i ett nytt projekt. Fönster och dörrar ligger högt upp på villaägarnas prioriteringar vilket vi också kunde utläsa i vår senaste RAM-undersökning från aprilutgåvan.

God kvalitet, garantier, service och helhetslösningar är några viktiga kriterier utöver en tydlig prisbild när val av fönsterleverantör ska göras. I detta sammanhang välkomnar vi en nygammal vän till Villalivet välkommen tillbaka – Elitfönster På Plats!

Se Elitfönster på plats annons här! >>

I vecka 32 kickar vi igång nästa halvår med Villalivet nr 7!

Nu blir det viktigare än på mycket länge att investera i marknadsföring som ger stark ROI och bäst effekt samt utfall för varje investerad krona. Villalivet är Sveriges största räckviddsmedia print med viktig relevans och innehåll för våra annonsörer.

Därför blir nästa utgåva som delas ut i vecka 32 extra betydelsefullt att synas i och att vara med tidigt inför resterande 2023 för att påverka en stor och viktig målgrupp med sin kommunikation för att bli vald och top-of-mind hos alla våra drygt 2,3 miljoner läsare per nummer. I denna utgåva har vi fokus på bl.a. Dörrar & Fönster.

Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och stärka försäljningsvolymerna så finns det fortfarande möjlighet till detta då vi har deadline annonsmaterial den 13 juli. Kontakta oss för ett bra upplägg så ser vi till att skapa bästa förutsättningar för en bra start inför hösten.

Kontakta oss här >>

Kommentera