Goda nyheter – KI spĂ„r kort lĂ„gkonjunktur!
I förra veckans presstrÀff med Konjunkturinstitutets (KI) prognoschef Ylva Hedén Westerdahl gavs en mer positiv bild av arbetsmarknaden dÄ efterfrÄgan pÄ arbetskraft Àr fortsatt stark och att det Ànnu inte finns nÄgra tecken pÄ att arbetsmarknaden hÄller pÄ att försvagas.
LÄgkonjunkturen bedöms bli relativt kortvarig och syns frÀmst genom att företagens produktivitet blir lÀgre Àn normalt. PÄ arbetsmarknaden kommer lÄgkonjunkturen bara att synas i liten utstrÀckning och arbetslösheten ökar betydligt mindre Àn under tidigare lÄgkonjunkturer.
KPIF-inflationen fortsÀtter att minska framöver och under det andra halvÄret 2024 ligger den tydligt under Riksbankens inflationsmÄl. Riksbanken förvÀntas dÀrför inleda en serie rÀntesÀnkningar det andra kvartalet nÀsta Är vilket Àr nÄgonting Sveriges alla villaÀgare har att se fram emot.
LÀs Villalivets SommarutgÄva!
I detta nummer som Àr nytt för i Är sÄ vill vi bjussa pÄ lite behagligt avslappnat innehÄll inför semestern med tips pÄ allt frÄn hÀrlig avkoppling till smarta checklistor med vad som Àr bra att kolla till pÄ huset under sommaren.
Vi har Àven kunder och partners som lyfter fram mÄnga fina erbjudanden och sommarkampanjer för villaÀgarna runt om i vÄrt avlÄnga land som med lust och inspiration vill förnya sitt hem eller pÄbörja ett nytt projekt nÀr tiden finns.
HÀr kan du lÀsa Villalivets Sommarspecial!
Driv din försÀljning och vinn marknadsandelar med Villalivet!
BrevlÄdan Àr en sÀljdrivande kanal tack vare sin fysiska nÀrvaro, förmÄga att fÄ uppmÀrksamhet och mÄlgruppsanpassning till villaÀgare samt en stark kompletterande funktion till andra kanaler. En tryckt tidning, bilaga eller reklamutskick som nÄr brevlÄdan Àr mer pÄtaglig och minnesvÀrd för mottagaren. Att kunna hÄlla i och blÀddra i tryckt material skapar en mer engagerande upplevelse hos mottagaren. Detta och mycket annan relevant input fÄr man hos PostNords senaste undersökning, Mottagarmakt genomförd av Kantar.
Under perioder av ekonomiskt tryck kan företag vara mer försiktiga med sina marknadsföringsbudgetar och söka kostnadseffektiva alternativ. Villalivet i kombination med brevlĂ„dan kan erbjuda en mer kostnadseffektiv marknadsföringskanal jĂ€mfört med andra mediealternativ. Med Villalivet fĂ„r du rĂ€ckvidd och relevans samt att vi kan postnummerstyra vĂ„ra kunders ODR-kampanjer och tillsammans med “Nej Tack-mĂ„lgruppen” gör oss bĂ„de flexibla och unika.
Handlingskraften hos vÄra lÀsare Àr mycket stark och lÀsarna agerar!
- 44% har eller kommer köpa nÄgot till följd av Villalivet
- 44% har eller kommer besöka butik/försÀljningsstÀlle
- 61% har nytta av Villalivet
Vi hÀlsar en nygammal vÀn vÀlkommen till Villalivet!
För vÄra lÀsare Àr det viktigt att kÀnna till vad det finns för olika erbjudanden och möjligheter pÄ marknaden nÀr man ger sig in i ett nytt projekt. Fönster och dörrar ligger högt upp pÄ villaÀgarnas prioriteringar vilket vi ocksÄ kunde utlÀsa i vÄr senaste RAM-undersökning frÄn aprilutgÄvan.
God kvalitet, garantier, service och helhetslösningar Ă€r nĂ„gra viktiga kriterier utöver en tydlig prisbild nĂ€r val av fönsterleverantör ska göras. I detta sammanhang vĂ€lkomnar vi en nygammal vĂ€n till Villalivet vĂ€lkommen tillbaka – Elitfönster PĂ„ Plats!
I vecka 32 kickar vi igÄng nÀsta halvÄr med Villalivet nr 7!
Nu blir det viktigare Àn pÄ mycket lÀnge att investera i marknadsföring som ger stark ROI och bÀst effekt samt utfall för varje investerad krona. Villalivet Àr Sveriges största rÀckviddsmedia print med viktig relevans och innehÄll för vÄra annonsörer.
DÀrför blir nÀsta utgÄva som delas ut i vecka 32 extra betydelsefullt att synas i och att vara med tidigt inför resterande 2023 för att pÄverka en stor och viktig mÄlgrupp med sin kommunikation för att bli vald och top-of-mind hos alla vÄra drygt 2,3 miljoner lÀsare per nummer. I denna utgÄva har vi fokus pÄ bl.a. Dörrar & Fönster.
Vill Àven ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och stÀrka försÀljningsvolymerna sÄ finns det fortfarande möjlighet till detta dÄ vi har deadline annonsmaterial den 13 juli. Kontakta oss för ett bra upplÀgg sÄ ser vi till att skapa bÀsta förutsÀttningar för en bra start inför hösten.