När varumärken slutar annonsera tappar de försäljning!
Marknadsföring ses av en del som en kostnad men med denna uppfattning så finns stora risker att ett företag tappar i marknadsposition, försäljning och att uppnå sina mål både på kort och lång sikt. Marknadsföring måste därför ses som en investering.
Vi har tidigare träffat LikeHouse kommunikations- och mediebyrå som lyfte fram viktiga aspekter och reflektioner om hur viktigt det är att vara aktiv i marknaden och vad som inträffar när man drar ner på marknadsföringen.
En studie från Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science; världsledande inom forskning kring media och medieffekter; visar hur mycket varumärken tappar när de slutar annonsera eller gör långa uppehåll.
Sensommarutgåva med stor fönsterspecial
Villalivets augustiutgåva delas som vanligt ut exklusivt till Sveriges alla villaägare under vecka 32 och nu drar en viktig period igång då många köpbeslut tas inför kommande hemmaprojekt. Som vi tidigare kommunicerat i detta Marknadsbrev så genomfördes en RAM-undersökning på våra läsare i april där en stor andel av planerar fortsatta investeringar i sina hus & hem under kommande 6-12 månader. Det är i denna kanal våra kunder kan upprätthålla omsättning och marknadsposition till en stor och viktig målgrupp.
I detta nummer så bjussar vi på mycket kring fönster men även dörrar samt en stämningsfull miljö med rätt belysning. Vi har även kunder och partners som lyfter fram fina erbjudanden och kampanjer för villaägarna runt om i vårt avlånga land som med lust och inspiration vill förnya sitt hem eller påbörja ett nytt projekt.
Här kan du läsa Villalivets Sensommarspecial!
Driv din försäljning och vinn marknadsandelar med Villalivet!
Brevlådan är en säljdrivande kanal tack vare sin fysiska närvaro, förmåga att få uppmärksamhet och målgruppsanpassning till villaägare samt en stark kompletterande funktion till andra kanaler. En tryckt tidning, bilaga eller reklamutskick som når brevlådan är mer påtaglig och minnesvärd för mottagaren. Att kunna hålla i och bläddra i tryckt material skapar en mer engagerande upplevelse hos mottagaren. Detta och mycket annan relevant input får man hos PostNords senaste undersökning, Mottagarmakt genomförd av Kantar.
Under perioder av ekonomiskt tryck blir det ännu viktigare att söka kostnadseffektiva alternativ. Villalivet i kombination med brevlådan kan erbjuda en mer kostnadseffektiv marknadsföringskanal jämfört med andra mediealternativ. Med Villalivet får du räckvidd och relevans samt att vi kan postnummerstyra våra kunders ODR-kampanjer och tillsammans med “Nej Tack-målgruppen” gör oss både flexibla och unika.
Handlingskraften hos våra läsare är mycket stark och läsarna agerar!
- 44% har eller kommer köpa något till följd av Villalivet
- 44% har eller kommer besöka butik/försäljningsställe
- 61% har nytta av Villalivet
Vi hälsar en nygammal vän välkommen till Villalivet!
I tidigare nämnda RAM-undersökning från april så kan vi konstatera att fönster och dörrar ligger högt upp på villaägarnas prioriteringar. Kopplat till det nya bidraget man numera kan ta del av för energieffektivisering i småhus så blir det såklart ännu viktigare att sänka sina värmekostnader med rätt fönster och dörrar för villaägarna. I detta sammanhang välkomnar vi en nygammal vän till Villalivet välkommen tillbaka – Ryds Glas!
I vecka 32 kickar vi igång nästa halvår med Villalivet nr 7!
En populär utgåva för våra kunder och läsare när alla är tillbaka efter semestrar och ledighet och då man ser över sitt boende. Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang och stärka försäljningsvolymerna så finns det någon enstaka sida kvar och deadline är på fredag, den 11 augusti.
Kontakta oss inom det snarste om intresse finns för att medverka i denna period så ser vi till att skapa bästa förutsättningar för en bra start inför hösten.
Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret och en fortsatt härlig augusti månad!