Läs vårt senaste nummer här!
Nu är det full fart hos landets villaägare. Vårens och sommarens projekt skall realiseras. Detta är en tid då vi är väl mottagna för tips och inspiration samtidigt som vi skall vårda och se om vårt hus efter att vintern har rasat ut. En underbar tid väntar med ökad utomhustid och långsamt varmare väder.
I detta nummer besöker vi bland annat familjen som berättar om sin livsdröm i form av ett växthus. De berättar om alla goa stunder som de har haft och kommer att få den närmaste tiden samtidigt som de berättar varför man skall förverkliga drömmen om ett växthus.
Vi har ett stort reportage om pooler och vi tittar in på vårens nya heta trädgårdsmöbler. Trädgårdskalendern gör en nystart och Lisa Lemke fortsätter att navigera genom schyssta goda maträtter. Tänk också på vår sida ”Aktuellt på villalivet.se”, en sida som ger ännu mer läsarglädje och nytta.
Villalivet förfinar och kvalitetssäkrar räckvidd & läsning med ny metodik i samarbete med RAM
I ett unikt samarbete med RAM så kommer Villalivet under 2020 att realisera en utvecklad och trovärdig metod för att mäta räckvidd och läsning för en lågfrekvent gratistidskrift. Metoden innebär att mäta räckvidden i direkt anslutning till distributionen av tidskriften och göra det med den aktuella tidskriftens framsida som visningsmaterial.
Vi har precis fått siffror för vår marsutgåva och nedan kan vi presentera ett utkast på några parametrar. Efter ytterligare några mätningar av Villalivet så kommer vi att kunna presentera nya färska tal till er.
Observationen på Villalivet nr 2 nådde upp i fantastiska 77% vilket är ca 3 miljoner personer och hela 83% har läst minst ett nummer under det senaste året och minst 60% läser hälften av alla nummer.
Vi är givetvis stolta över dessa siffrorna, vilket ger oss ett bra stöd för att våra förbättringar och utveckling av tidningen ger resultat.
Nya medarbetare på gång till Villalivet
Villalivet satsar vidare och nästa steg är bland annat att anställa fler medarbetare. Vi kommer att förstärka och utveckla säljet på rikssidan. Jenny Ludvigsson med långvarig säljerfarenthet från sälj och mediebranschen börjar hos oss under våren.
Vi hälsar henne varmt välkommen.
Vikten av reklamräckvidd
Hos Likehouse, den fristående medie-och kommunikationsbyrån, hittar vi dessa reflektioner och insikter som bygger och visar på breda mediers viktiga roll för tillväxten.
Kundresan startar här, styr sök och ger därmed lägre kostnad för annonsören.
Missa inte nästa nummer – utgivning första veckan i Maj
I vårt nästa nummer som kommer ut den 5 maj har vi ett stort målartema för renoveringslivet, vi vårstädar i garaget och såklart gör vi en grillspecial inför vårens och sommarens goa kvällar, Trädgårdskalendern återkommer och vi bygger på med ytterligare reportage.
Deadline för annonsbokning är den 6 april och ert tryckfärdiga annonsmaterial behöver vi senast den 8 april. Vi är nu mitt inne i vårens högsäsong för villaägarna då många beslut tas. Här kan våra annonsörer ta del av köpkraften och styra konsumenters behov för ökad försäljning. Kontakta gärna en säljare så kan vi hjälpa dig vidare.
Besök oss gärna på villalivet.se