Sensommarutgåvan med höstupptakt!

Villalivet är ett magasin som genom sitt inspirerande innehåll leder till att våra annonsörer får möjligheten till att göra många bra affärer med våra läsare, en intressant, relevant och viktig målgrupp!
Just relevansen hos våra kunder har genom åren inneburit att mottagarna av tidningen uppfattar Villalivet som mycket trovärdig, seriös och att vi levererar stor nyttoeffekt till läsarna.
Villalivets septemberutgåva delas som vanligt ut exklusivt till Sveriges alla villaägare den 6-8 september och nu drar en viktig period igång då många köpbeslut tas inför kommande hemmaprojekt.
Ta del av många intressanta och inspirerande reportage likväl som våra relevanta kunders marknadsföring & kampanjer.
Vi pratar energi- och energieffektivisering och har också en omfattande valspecial där vi låter riksdagspartierna svara på viktiga frågor som berör villaägarna.
Nu är det bevisat: När varumärken slutar annonsera tappar de försäljning!

Vi har träffat LikeHouse kommunikations- och mediebyrå som som lyfte fram viktiga aspekter och reflektioner om hur viktigt det är att vara aktiv i marknaden och vad som inträffar när man drar ner på marknadsföringen.
En ny studie från Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science; världsledande inom forskning kring media och medieffekter; visar hur mycket varumärken tappar när de slutar annonsera eller gör långa uppehåll.
Dessa insikter och hela artikeln kan du läsa mer om här: https://www.marketingscience.info/when-brands-stop-advertising/
Vi hälsar stolt nya och nygamla vänner välkomna till Villalivet!
I vårt kommande nummer som är fullmatad av härlig läsning så vill vi passa på att hälsa både nya och gamla vänner samt partners välkomna till Villalivet. Detta är ytterligare bekräftelse på vikten av en stark och relevant mediekanal som dels underhåller varumärket till en stor och viktig målgrupp som Sveriges villaägare utgör och inte minst driver leads, trafik i butik och ökad försäljning för våra kunder.
I flera fall har vi mångåriga samarbeten och upparbetade referenscase som stärker Villalivet som en förtroendeingivande mediekanal i mediemixen. Vi kan på ett kraftfullt sätt utveckla vvåra kunders affär.
Det lönar sig att investera i relevanta digitala kanaler

Vi vill slå ett slag för våra digitala produkter och tjänster som är utmärkta komplement till vårt printmedia. Många av våra kunder väljer idag att kommunicera i en relevant miljö och få ihop helheten på bästa sätt.
Slutspurt i Sveriges Mysigaste Hem 2022

Vår populära tävling drar fortfarande många deltagare och det är inte så konstigt när upplägget är så enkelt! Nu har vi kommit in på slutspurten och kvalet närmar sig ett slut, det är däremot aldrig försent att anmäla sig.
Allt man behöver göra är att ta ett par bilder och ladda upp dem på tävlingssidan.
Missa inte vårt nästa nummer vecka 40

Vårt nästa nummer kommer ut i vecka 40, den 4-6 oktober, och där har vi bland annat ett stort tema med Kök & Badrum, Bastu & Spabad samt Vardagsrum.
Deadline för annonsbokning är den 8 september och det finns fortfarande möjlighet att komma med, missa inte detta tillfälle att ta position i en viktig period på året.
Tveka inte att ta kontakt med oss för att diskutera lösningar. Vi hjälper dig gärna att hitta den mixen som ger bäst effekt för just dig. Vi gör alltid vårt yttersta för att bära fram ert varumärkeslöfte i en miljö som är noga utvald av inspirerande artiklar och med rätt balans av relevanta annonsörer.