Skip links

Årets första Villalivet ute nu – Ökad utgivningsfrekvens

Här kan du läsa årets första nummer

Välkomna till årets första utgåva av Villalivet. Det känns väldigt stimulerande att vara igång på riktigt med det första av numera 11 stycken härliga utgåvor under 2023 och då vi nu äntligen går in i ett nytt intressant år med största tillförsikt.

I våra kontakter med Villalivets läsare kan vi glädjande nog konstatera att vår face lift som vår kommunikationsbyrå och redaktionsledning arbetade fram inför förra året har tagits emot väldigt väl. Vår ambition är alltid att ta det ett snäpp längre och bli ännu mer inspirerande och moderna i vår framtoning för att ytterligare stärka relationen till läsarmålgruppen och särskilja oss än mer mot traditionella gratistidningar och villatidningar.

I detta nummer hälsar vi på hemma hos Sofia Wistam som är aktuell med nya programmet Stugdrömmar på Kanal 5. I övrigt har vi i denna utgåva fokus på värme och energi, ett ämne som är mer aktuellt än någonsin och som vanligt så bevakar vi även ett antal områden lite extra såsom exempelvis inredning, familjelivet och huslivet samt matlivet.

Vi lyfter även fram FN:s globala mål för hållbar utveckling i en artikelserie under året som vi ser som en viktig agenda att följa.

Läs digitala tidningen här >>

Nu ingår även vår Digitala Tidning

Förstärk effekten med medverkan i Villalivet Digital.

Just nu kan ni prova på vår Digitala Tidning under en tidsbegränsad period i samband med bokning i någon av våra kommande utgåvor av vår printversion, utan extra kostnad. Här får ni möjlighet att även känna av den Digitala effekten vid medverkan i tidningen. Ett mycket bra tillfälle att förstärka budskapet med större impact och nå flera av våra läsare.

Villalivet Digitalt kommer att marknadsföras genom våra egna kanaler så som vår hemsida, våra nyhetsbrev och på våra sociala medier. Vilket innebär en stark uppsida i marknadsföringen till vår målgrupp.

För bokning av er nästa kampanj där vår Digitala tidning ingår, kontakta oss här!

Ökad utgivningsfrekvens 2023

Under 2023 så kommer vi på Villalivet att spänna bågen rejält då vi bl.a beslutat om att ganska kraftigt öka vår utgivningstakt eftersom vi under en tid har sett ett större intresse för relevanta räckviddsmedier som når läsarna när de är som mest mottagliga – för att upprätthålla försäljningsnivåer och ta marknadsandelar. Villalivet är ett intressestyrt media.

Trots tal om tuffare tider så ser vi som jobbar med Villalivet att det också finns möjligheter och nya goda förutsättningar som uppstår som man kan ta fasta vid.

Då väljer vi att utöka utgivningsfrekvensen med 3 utgåvor till 11 nummer under 2023 för att våra kunder ska kunna öka sin närvaro i marknaden till en fortsatt investeringsbenägen målgrupp, Sverige alla villaägare.

Vi har också sett ett ökat engagemang och positiv inställning från våra kunder till att vi gör denna uppgradering då man erbjuds att kunna kommunicera oftare och dessutom i perioder som är viktiga för våra annonsörer.

De nya veckorna är 26, 32 och 47. Det finns också ett antal faktorer som under den senaste tiden har stärkt Villalivets position på marknaden.

Se medieplanen här >>

Print – ett bevisat starkt effektmedia

Den välkände medieprofilen Staffan Hultén, vd och grundare på RAM Group lyfte nyligen i ett debattinlägg på Dagens Media upp problematiken i att print inte får den uppmärksamhet den förtjänar och dess betydelse av att leverera stark effekt som en del av mediemixen.

Prints förmåga att skapa minnesspår, skapa attention, skapa nytta och bygga action – uppvisar alla konkurrenskraftiga värden jämfört med andra huvudmedier. RAM:s databas med tiotusentals reklameffektmätningar visar fakta på detta område.

Bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2023

Sveriges Mysigaste Hem är förmodligen Sveriges största tävling för hem & inredningsintresserade villaägare. Under 2023 genomförs den för 6:e året och i alla år har vi haft många tävlanden som kan ta del av fina priser från våra partners utöver den uppmärksamhet deltagandet innebär.

Väldigt många delar med sig i sociala medier och flertalet plattformar och vi har över 100 000 som röstar på bidragen. I detta sammanhang kan ert företag bli Exklusiv Partner inom er kategori och under ett helt år synas i all marknadsföring som görs av Villalivet i print och digitala kanaler men även radioreklam har förekommit.

Kontakta oss för mer information så berättar vi vad det innebär att bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2023!

Läs mer om Sveriges Mysigaste Hem här! >>

Vi hälsar våra nygamla vänner varmt välkomna till Villalivet

Vi vill i denna utgåva passa på att hälsa ett par ”nygamla” vänner välkomna tillbaka till Villalivet och som har fina erbjudanden till villaägarna.

Missa inte nästa nummer – utgivning i vecka 10

I vårt nästa nummer som delas ut exklusivt av PostNord med start den 7 mars så kommer vi att smygstarta våren med vår trädgårdskalender samt altan, uterum & trädäck.

Deadline för annonsbokning och material är den 13 februari så vi har fortfarande möjlighet att erbjuda några ytterligare annonsörer plats i tidningen.

Kontakta oss här >>

Kommentera