Skip links

Det är i motvind draken lyfter!

Trots tal om tuffare tider så ser vi som jobbar med Villalivet att det också finns möjligheter och nya goda förutsättningar som uppstår som man kan ta fasta vid.

Då väljer vi att utöka utgivningsfrekvensen med 3 utgåvor till 11 nummer under 2023 för att våra kunder ska kunna öka sin närvaro i marknaden till en fortsatt investeringsbenägen målgrupp, Sverige alla villaägare.

>> Se vår medieplan här!

I den senaste RAM-undersökning som nyligen genomfördes på våra läsare så visar det sig att 78% planerar sitt nästa bygg- och renoveringsprojekt inom 6-12 månader.

Den visar att vi har ca 2,9 miljoner personer som sett och uppmärksammat Villalivet per utgåva varav ca 2,2 miljoner som läst tidningen och drygt 240 000 som säger att man kommer att läsa.

Målgruppen är ungefär 50/50 kvinna/man och vi är starkast inom ålderskategorin 30-54 år men klart godkänd räckvidd i de yngre samt något äldre åldrarna.

När företagen slutar annonsera tappar de försäljning!

Det är genom att gasa man kan ta tydlig position och andelar, upprätthålla försäljningsnivåer och går stark ur marknaden när konjunkturen vänder uppåt vid bibehållen eller ökad marknadsföring.

En ny studie från Ehrenberg-Bass Institue for Marketing Science; världsledande inom forskning kring media och medieeffekter visar hur mycket varumärken tappar när de slutar annonsera eller gör långa uppehåll.

Dessa insikter och hela artikeln kan du läsa mer om här : https://www.likehouse.se/post/nar-varumarken-slutar-annonsera-tappar-de-forsaljning

Under nästa år kommer Villalivet fortsätta sitt samarbete med PostNord om exklusiv utdelning, en premiumtjänst där en anställd brevbärare delar ut Villalivet i början av veckan. Vi når även den attraktiva målgruppen som blir allt större och allt mer betydelsefull, samtliga som tackar Nej till reklam och som snart utgör 40% av alla villahushåll i Sverige.

För er kommande kampanjplanering inför nästa år så finner du all tänkbar info i Villalivets Medieplan. Print och digitalt samt några av våra samarbetspartners som uttalar sig här på vår Annonsera-sida.

>> Se vår medieplan här!

Med förhoppning om ett intressant och givande samarbete under 2023 där vi kan bidra till stärkt position och tillväxt mot villaägarna samt ökad försäljning!

Hälsar Teamet på Villalivet.

Kommentera