Katarina Danielsson blir ny chefredaktör för Villalivet 2020 och tillsammans har vi nu satt upp nya, spännande mål.
“Som läsare ska man alltid känna att Villalivet verkligen bryr sig och att vi är medvetna om att förutsättningarna ser olika ut för alla”
Katarina Danielsson
Fler nya ansikten dyker upp i tidningen
– Vi ska även i fortsättningen utmana våra konkurrenter och bjuda våra läsare på inspiration och kunskap och leda dem lugnt och säkert genom villalivets utmaningar och glädjeämnen. Vi ska också gå mer på djupet och finslipa den uppskattade personliga ton som Villalivet är känd för. Som läsare ska man alltid känna att Villalivet verkligen bryr sig och att vi är medvetna om att förutsättningarna ser olika ut för alla, säger Katarina Danielsson.
– Målet är att Villalivet ska uppskattas av ännu fler som den generösa gåva den faktiskt är. En fri tidning i brevlådan fullproppad med villagodis som både underlättar och förskönar livet. Det ska man se fram emot. Villalivet tackar samtidigt Eva Linetti – efter snart 10 år som chefredaktör önskar vi henne stort lycka till med hennes framtida projekt!
Fler nya ansikten dyker upp i tidningen, t ex populära Lisa Lemke – känd från tv. Hon blir ett stående inslag med fokus på Det goda livet.
En ny annonseringsportal
Vi har gjort det lättare för er att ta del av information om Villalivet och våra tjänster såsom priser, utgivningsplan, format och mycket mer. Vi kommer att löpande publicera kundporträtt, marknadsbrev och pressreleaser här. Bokmärk den gärna!
Stora reklaminvesteringar från Svenska företag hamnar i tvivelaktiga sammanhang!
Ett stort antal svenska bolag använder Youtube som reklamkanal idag och annonserna kommuniceras bland annat bredvid statlig rysk desinformation. Detta framgår i DI:s granskning av Youtube.
När DI klickar på klipp i dessa kanaler visas annonser för företag som SAS, SPP, Klarna och Skånemejerier. Svenska företag köper annonser på tv-tjänsten för hundratals miljoner om året.
Relevansen är otroligt viktig för ett varumärkes trovärdighet och utfall på dess medieinvestering.
Källa: https://www.di.se/nyheter/sa-sponsrar-svenska-foretag-rysk-propaganda/
“Det är naturligtvis problematiskt för annonsörerna när deras reklam syns i vissa typer av tveksamt innehåll i sociala medier och samtidigt sponsrar dessa”
Jonas Natt och Dag, marknadschef Villalivet
Du har väl inte missat den senaste RAM-undersökningen som nyligen genomfördes på Villalivet, på uppdrag av PostNord?
– Stark läslojalitet innebär högt engagemang som leder till stor action från villaägarna. Det finns mycket köpkraft som inryms i Villalivet!
Även RAM’s VD och grundare, Staffan Hultén kommenterar och summerar undersökningen enligt följande:
– Villalivet är ett välgjort och välläst magasin med hög lojalitet bland läsarna och högt betyg på både inspiration och trovärdighet. Genomläsningen är lika hög både bland män och kvinnor och ovanligt jämn genomläsning bland de olika åldersklasserna.
[dflip id=”7672″][/dflip]