För 15:e året i rad presenterade Veckans Affärer Sveriges Superföretag, 717 företag som utklassar allt och alla – Mio kammar hem bronsplaceringen. Förra året låg Mio på en sjätteplats, i år avancerar de till en tredjeplats. Varje år tar Veckans Affärer tillsammans med Bisnode fram listan över Superföretagen – en totalundersökning av alla svenska aktiebolag med stenhårda krav där bara en dryg promille av alla bolag hamnar på listan. Parametrarna för att komma med på listan och som jämförs är tillväxt, vinst, avkastning, effektivitet, kapitalstruktur och finansiering.
“Det är fantastiskt häftigt att få vara en del i ett superföretag och att vi nu också är topp tre i Sverige…”
Björn Lindblad, VD Mio
Villalivet har träffat Björn Lindblad som är VD på Mio. Han ger sin syn på marknaden och sedan en tid tillbaka på samarbetet tillsammans med Villalivet.
Vilka trender ser ni inom er bransch?
Björn: – Intresset för hemmet har nog aldrig varit större än vad det är just nu. Vi vill hjälpa våra kunder att skapa hem de ska trivas i och vara stolta över. I en stressad vardag behöver alla tid för återhämtning och då har hemmet alltid varit viktigt och vi tror att behovet kommer stärkas framöver.
Hemmet är vår tids lägereld där man samlar familj och vänner för umgänge och återhämtning.
Foto: Mio
Mios VD, Björn Lindblad
Hur ser planerna ut för Mio framåt, skall ni växa inom fler segment?
Björn: – På Mio har vi alltid valt utveckling. Vi vill utveckla Mio till Sveriges destination för möbler och inredning och för lyckas med det kommer vi stärka befintliga områden men även addera till nya framåt.
Vilka är Mios framgångsfaktorer?
Björn: – Grunden i vår framgång är passionerade och kunniga medarbetare som ständigt är nyfikna och lyhörda på vad våra kunder efterfrågar. Vi ska alltid ligga med örat mot rälsen och lyssna på vad våra kunder önskar.
Tillgänglighet är oerhört viktigt och med 71 butiker runt om i landet har kunderna alltid nära till ett Mio-varuhus.
Samarbetet med Villalivet, hur upplever ni det så här långt?
Björn: – Tror att alla just nu jobbar intensivt med att hitta såväl räckvidd som relevans i de kanalerna man väljer att kommunicera. Vårt samarbete med Villalivet har fungerat mycket bra och de mätningar som vi gjort visar verkligen att vi nått detta
Kan du uppskatta effekten och resultatet av era kampanjer i Villalivet?
Björn: – Det är alltid svårt att mäta vilket jobb som vilket media gjorde. Vi är övertygade att Villalivet varit en del av vår framgång på Mio när vi fått fler kunder att upptäcka Mio
Vilka kriterier framöver är viktiga för Mio i samarbetet med Villalivet?
Björn: – Vi pratar ofta på Mio att vi inte kan fortsätta att gå på upptrampade stigar om vi ska upptäcka något nytt. Med Villalivet har vi hittat en partner som är intresserad att upptäcka nya stigar för att nå fram till kunderna med vårt budskap.
Bilder: Mio.se (Mynewsdesk)
Källa Suportföretag: https://www.mynewsdesk.com/se/mio_/pressreleases/sveriges-superfoeretag-mio-paa-tredjeplats-2936539