Skip links

Kundporträtt: Karolina Åhs – Plantagen

Vi välkomnade i våras ett antal nya kunder till Villalivet där Plantagen var en av dem. Plantagen är med sina ca 140 st försäljningsenheter i Norden ledande inom segmentet odling och växter. Tillsammans med ett brett sortiment vill dom också ge konsumenterna ny inspiration, Tips & Råd för bättre växtutveckling samt hållbar rådgivning för en levande planet.

Karolina Åhs, Marknadsdirektör på Plantagen valde i samband med annonsering i Villalivet att göra en RAM-mätning, som ger vid handen hur läsarna kommer att agera efter att de tagit del av innehållet och erbjudandet.

“..speciellt roligt att se att vi har höga värden genom hela mätningen från observation till action..

Karolina Åhs, Marknadsdirektör Plantagen

Villalivet har träffat Karolina Åhs, marknadsdirektör för Plantagen i Norden. Läs nedan om deras marknadsföring i Villalivet och vad som händer i deras bransch.

Karolina, ni har fått fantastiskt fina siffror på er mätning?

Karolina Åhs: – Ja, vi har fått väldigt bra utfall på båda de mätningar som genomförts. Det är speciellt roligt att se att vi har höga värden genom hela mätningen från observation till action, vilket visar på att vi också fått kunderna att agera på den annonsering vi gjort.

Foto: Plantagen

Karolina Åhs, Marknadsdirektör Plantagen

Hur ser planerna ut för Plantagen framåt?

Karolina Åhs: – Livet med växter står fortsatt i fokus för oss. Vi vill inspirera till mer växter i våra liv och bjuda på kunskap och tips som hjälper våra kunder till det val de önskar. Oavsett stil och smak. Det gör att vi framåt kommer fortsätta utveckla vårt möte med kunden, oavsett kanal.

Vilka trender ser du inom odling och växter?

Karolina Åhs: – Vi har under senaste året sett ett ökat intresse för att odla och trädgården. Det intresset håller fortsatt i sig och vi ser också ett ökat intresse kring ämnen relaterat till hållbarhet så som närodlat, ekologiskt odlat, växter bra för bin och material som är nära naturen.

Inomhus vill man helst inreda sitt hem med gröna växter, men vi ser också ett ökat intresse för blommande växter.

Samarbetet med Villalivet, hur har det upplevts hittills?

Karolina Åhs: – Samarbetet med Villalivet har varit positivt för Plantagen som dessutom har gett oss god effekt. Vi upplever att vi på ett inspirerande sätt lyckats kommunicera våra prisvärda och breda sortiment, till en målgrupp som har högt intresse för vårt erbjudande.

 

Bilder: Plantagen (Mynewsdesk)

Lämna en kommentar

Name*

Website

Kommentera