Skip links

Villalivet – Nu även på tidningshyllorna i butik!

Villalivet kan nu även köpas på ICA Maxi!

Eftersom det finns en efterfrågan på Villalivet från människor som bor i andra bostadstyper än villa, så kommer vi från och med vecka 6 att erbjuda tidningen för 29 kr på bästa plats i tidningsställena på ICA Maxi i Halmstad. Faller detta väl ut skall vi se över förutsättningarna att sälja tidningen i fler butiker framöver.

Nytt nummer ute nu!

Omslaget till årets första nummer har fått en tydlig ”remake” och känns nu lite lyxigare, mer modern och snyggt stilren. Det andas magasinskänsla, men har fortfarande samma kärnvärden av inkludering och igenkännande vardagsliv. En riktigt snygg tidning, helt enkelt, som gärna får ligga framme på soffbordet!

Nya siffror från PostNord – andelen ”Nej Tackare” ökar! 

Vi har nyligen tagit del av färska siffror från PostNord om att andelen som tackar Nej till reklam ökar. Ett genomsnitt på 33% av landets alla villahushåll tackar idag Nej till reklam vilket innebär att Villalivet blir än mer relevant och viktig för de företag som vill kommunicera till alla Sveriges villaägare!

Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård 2020 är nu igång!

Sveriges förmodligen största tävling, Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård, arrangeras nu för 3:e året i följd och vi ser fram emot ett fortsatt lika stort engagemang hos alla Sveriges villaägare.

Förra året hade vi nästan 200 000 personer som röstade på några tusen bidrag. När vi presentade alla pristagare, nationella som regionala, så fick detta ett fantastiskt genomslag i olika medier såsom SVT, SR P4, lokal- och kvällspress, magasin m.fl.

Vi vill även passa på att lyfta fram våra nationella Huvudpartners Landshypotek Bank, Willab Garden och MIO i detta sammanhang.

>> Besök tävlingen här!

Nytt på Online

Vi vill gärna uppmärksamma er på vårt onlinekoncept där vi har gjort stora förändringar för att göra det ännu lättare att hitta relevant information kopplat till sitt boende.

Denna omgörning har resulterat i ännu fler webb-besökare vilka i väldigt stor utsträckning kommer till oss organiskt från Google, ca 85%.

Besök oss gärna på villalivet.se

Fint engagemang

Slutligen vill vi återigen belysa den goda investeringsviljan som Sveriges villaägare har. Dom har responderat i PostNords RAM-mätning på Villalivet och dess läsare hur de ser på framtiden.

Vi ser fram emot ett givande och framgångsrikt samarbete under 2020 tillsammans med er. Missa inte nästa nummer – Mars 2020.

Kommentera