Skip links

Välkomna till årets första utgåva av Villalivet 2025!

Välkomna till årets första utgåva av Villalivet. Vår ambition är alltid att ta det ett snäpp längre och bli ännu mer inspirerande och moderna i vår framtoning för att ytterligare stärka relationen till läsarmålgruppen och särskilja oss än mer mot traditionella gratistidningar och villatidningar.

I detta nummer hälsar vi på hemma hos den i dessa vintertider aktuella programledaren Yvette Hermundstad – för Vinterstudion. I övrigt har vi i denna utgåva fokus på värme och energi som alltid är ett aktuellt ämne men även fönster där vi ger tips på vad man ska tänka på när man väljer glas.

Vi har även med en härlig badrumsartikel, huskalendern med goda råd inför trädgårdssäsongen är alltid uppskattad, precis som vår expertpanel.

Läs tidningen här >>

Villalivet ökar takten med ännu en vår- och sommarutgåva!

Inför 2025 så har vi valt att stärka upp vår- och sommarsäsongen med ytterligare en utgåva som innebär 6 nummer första halvåret. Delvis på förfrågan från kunder som vill vara mer aktiva och kommunicera oftare när nu villaägarna får mer kvar i plånboken och väntas öka sin konsumtion med låg inflation och sänkta räntor.

Det känns väldigt stimulerande att vara igång på riktigt med det första av 8 härliga utgåvor under 2025 och då vi nu äntligen går in i ett nytt intressant år med stärkt framtidstro.

Nu blickar vi framåt med sikte på ett förbättrat läge för alla våra drygt 2,5 miljoner läsare som bor i villa som kommer leda till en ökad investeringsvilja vilket vi bland annat kan se i våra senaste RAM-undersökning som genomfördes i november.

Villalivets Kampanj- och Medieplan 2025

För era kampanjplaneringar under 2025 så finner ni info i Villalivets Medieplan om riksannonsering i vårt magasin såsom teman och utgivningsveckor och några av våra samarbetspartners som uttalar sig på vår Annonsera-sida.

Missa heller inte att vi kan erbjuda trycksaksproduktion samt distribution till mycket kostnadseffektiva priser.

Vår Medieplan skall spegla det unika med Villalivet, det vill säga – inspirerar och starta processer hos våra läsare och leverera resultat för våra annonsörer.

Viktiga framgångsfaktorer sedan starten 2008. Missa heller inte att säkerställa unika placeringar. Våra special- och premiumplaceringar såsom Super impact på framsidan, omslagen, vingar, flikar och bilagor som vi har stor efterfrågan på – har nu börjat bokas på.

Reklamräckvidd är bevisat viktigt för tillväxt!

En forskningsstudie från Les Binet & Peter Field visar på att för bäst effekt och resultat nås om man som företag har en hälsosam mix av breda räckviddsmedia och smala direktkonverterande media. Under 20 års tid har de studerat de verkliga effekterna av tusentals kampanjer inom 700 olika branscher och har bevis för att de som gör båda är mest effektiva. Detta är tvärt emot vad många förespråkat under senare år.

I breda media når vi ALLA potentiella kunder samt även påverkare, till en betydligt lägre kontaktkostnad.

Konvertering då? Vilka media är då bäst på att driva konvertering? Man kan ju tro all konvertering kommer från digitala kanaler och att Google sök t.ex. är det mest effektiva. Faktum är att breda media där man kan göra starkt emotionell kommunikation fungerar allra bäst.

Dessa insikter och mer intressant info kan ni läsa på Likehouse hemsida vilka vi tidigare refererat till då dem tar del av många intressanta forskningar/undersökningar för mediebranschen.

Läs mer här >>

Vi hälsar nygamla vänner varmt välkomna till Villalivet 2025 och för förnyat förtroende!

– Vi vill i denna utgåva passa på att hälsa några av dessa välkomna tillbaka till Villalivet och som har många fina erbjudanden till våra drygt 2,5 miljoner läsare.

Bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2025

Sveriges Mysigaste Hem är förmodligen Sveriges största tävling för hem & inredningsintresserade villaägare. I år genomförs den för 8:e året och under alla år har vi haft många tävlanden som kan ta del av fina priser från våra partners utöver den uppmärksamhet deltagandet innebär.

Väldigt många delar med sig i sociala medier och flertalet plattformar och vi har över 100 000 som röstar på bidragen. I detta sammanhang kan ert företag bli Exklusiv Partner inom er kategori och under synas i all marknadsföring som görs av Villalivet under året i print och digitala kanaler.

Kontakta oss för mer information så berättar vi vad det innebär att bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2025!

Läs mer här >>

Villalivet digitalt – Ett perfekt komplement till magasinet

Kombinationen mellan relevant räckviddsmedia och digitala lösningar visar sig gång efter annan vara en lyckat kombination. Förutom ett unikt räckviddsmedia har Villalivet en kompetent digital avdelning som hela tiden jobbar med att skapa kreativa och effektiva lösningar som hjälper våra kunder att sticka ut i det digitala bruset.

Är ni nyfikna på hur Villalivet kan hjälpa just ert företag med kreativa och effektiva digitala lösningar? Kontakta din säljare idag för att bolla ideér.

Missa inte nästa nummer – utgivning i vecka 10

I vårt nästa nummer som delas ut exklusivt av PostNord med start den 4 mars så kommer vi att ha fokus på renovera ute samt tak, trädäck & uterum.

Deadline för annonsbokning är den 11 februari så vi har fortfarande möjlighet att erbjuda några ytterligare annonsörer plats i tidningen.

Kontakta oss för mer information.

Kommentera