Skip links

Årets första Villalivet ute nu – 2022

Nya siffror från PostNord – andelen ”Nej Tackare” ökar.. igen!

Väldigt kul tycker vi och det tål att upprepas! Nämligen att gruppen ”Nej-tack-till-reklam” som ständigt ökar och idag utgör 37% av alla villahushåll i landet enligt PostNord visar upp ett större engagemang både när det gäller nyttoeffekten samt köpintentionen när de får Villalivet i brevlådan jämfört med de som önskar att få reklam.

Här kan du läsa årets första nummer!

Välkomna till årets första utgåva av Villalivet. Det känns väldigt stimulerande att vara igång på riktigt med det första av 8 stycken fullmatade utgåvor under 2022 och då vi nu äntligen går in i ett nytt spännande år med största tillförsikt.

Notera gärna vår face lift som vår kommunikationsbyrå och redaktionsledning arbetat fram inför detta året. Vår ambition är att ta det ett snäpp längre och bli ännu mer inspirerande och moderna i vår framtoning för att ytterligare stärka relationen till våra läsare och särskilja oss än mer mot traditionella gratistidningar och villatidningar. Hoppas du gillar det.:)

Vi har sedan lång tid tillbaka haft ett nära samarbete med SVT vilket innebär att vi optimerar nyfikenhet och observation hos villaägaren när tidningen dimper ner i brevlådan och samtidigt driver SVT’s programformat. I detta fall Mello 2022 som också drar igång i denna veckan när tidningen delas ut och då vi naturligtvis frontar framsidan med Farah Abadi som en av programledarna.

Som villaägare har vi investerat och renoverat våra hem kanske mer än någonsin under förra året och som det ser ut så kommer denna trenden att fortsätta även i år. Vill man kommunicera och ta action till denna viktiga målgrupp så hjälper vi gärna till med att se över olika möjligheter till samarbete.

I detta nummer har vi som vanligt lyft upp ett antal områden lite extra såsom exempelvis smarta energitips, möbel- och stylingtrender, husliv & fixarliv, trender kök & bad samt att vi även lagt in en läsarundersökning för att komma närmare läsarna och ta del av deras intryck.

Läs hela tidningen här!

Vid val av digitala medier – investera i relevanta kanaler!

Vi vill slå ett slag för våra digitala produkter och tjänster som är utmärkta komplement till vårt printmedia. Många av våra kunder väljer idag att kommunicera i en relevant miljö och få ihop helheten på bästa sätt. 87% av våra söker sig aktivt till innehållet på vår sida.

Läs mer här >>

SMH 2022 är snart igång!

Sveriges förmodligen största tävling, Sveriges Mysigaste Hem som varit en succé arrangeras nu för 5:e året i följd och vi ser fram emot ett fortsatt stort engagemang hos alla Sveriges villaägare.

Förra året hade vi nästan 170 000 personer som röstade på några tusen bidrag. När vi presentade pristagarna så fick detta ett fantastiskt genomslag och publicitet i olika medier. I samband med detta skyltfönster så erbjuds några av våra kunder exklusiv medverkan som

Partner till SMH inom sitt segment. Detta innebär medverkan i all marknadsföring, såväl print som digitalt.

För mer information angående Sveriges Mysigaste Hem 2022 – kontakta vår säljavdelning.

Läs mer här >>

Nytt spännande Affärsområde hos Villalivet

Media Gruppen/Villalivet specialiserar sig på att tryckta produktioner med höga volymer, såsom tidskrifter, kataloger, bilagor, broschyrer, kundtidningar, ADR och ODR, inklusive kuvertering.

Vi kan erbjuda våra kunder helhetslösningar och gör det redan idag vad gäller sådan produktion och vi äger hela tryckprocessen från ax till limpa vilket innebär att ni endast skickar tryckfärdiga pdf:er.

Därefter ombesörjer vi distributionen i hela Norden vilket innebär PostNord i Sverige samt våra nordiska Partners; Bring i Norge, SSM Distribution samt villatidningen Suomela i Finland och slutligen FK Distribution i Danmark. Vi vet att vi kan göra skillnad för våra kunder.

Missa inte nästa nummer – utgivning första veckan i mars

I vårt nästa nummer som utkommer i vecka 9 så kommer vi att smygstarta våren med uterum & trädäck. Vi kommer också att ha fokus på uterum & renovera ute, dessutom kopplar vi på fasadrenovering och invändigt tittar vi närmare på inredning.

Deadline för annonsbokning och material är 4 februari så vi har fortfarande möjlighet att erbjuda några ytterligare annonsörer plats i tidningen.

Kontakta gärna en av våra affärsutvecklare så kan vi hjälpa dig vidare.

Kommentera