Nya Medieplanen för 2022 – ute nu!
För er kommande kampanjplanering inför nästa år så finner du all tänkbar info i Villalivets Medieplan. Print, riks, regionalt och digitalt samt några av våra samarbetspartners som uttalar sig här på vår Annonsera-sida på. Missa heller inte vårt nya affärsområde som innebär att vi kan erbjuda trycksaksproduktion samt distribution till mycket kostnadseffektiva priser.
Vår Medieplan skall spegla det unika med Villalivet, det vill säga – inspirerar och starta processer hos våra läsare och leverera resultat för våra annonsörer. Viktiga framgångsfaktorer sedan starten 2008. Missa inte möjligheten till att säkerställa unika placeringar. Våra special- och premiumplaceringar såsom Super impact på framsidan, omslagen, vingar, flikar och bilagor som vi har stor efterfrågan på – har nu börjats bokas på.
Här kan du läsa Villalivets novembernummer
Förutom de tre pristagarna till Sveriges Mysigaste Hem så har vi även träffat den alltid aktuelle Ingemar Stenmark för ett samtal om karriären, huslivet, framgångarna och familjen.
Ni kan även läsa om smarta & säkra hem, fixa din egna walk-in-closet, frågor om bolån samt Matlivets härliga värld.
Vinnaren till Sveriges Mysigaste Hem 2021 är utsedd
Välkommen till vårt novembernummer där vi bland annat presenterar vinnaren till Sveriges Mysigaste Tävling, Camilla Dahlin. Guldpristagaren som bjuder in oss till sitt härliga hem i byn Gustafs i Dalarna.
Samtidigt vill vi passa på att tacka våra Partners till tävlingen; Contura, Landshypotek Bank, Melitta, Mio, Solhaga och Tylö som har sponsrat med många fantastiska priser.
Avtal klart med PostNord – Fortsatt exklusiv distribution 2022
Nu är nytt avtal klart med PostNord om fortsatt exklusiv utdelning till Sveriges villahushåll under 2022.
– Det är mycket glädjande att vi har fått till stånd en överenskommelse med PostNord som innebär att Villalivet som enda villatidning riks kommer även fortsättningsvis att delas ut exklusivt (solo) i brevlådan till de som bor i villa, säger Fredrik Lindblahd, vd för Media Gruppen AB.
– Detta betyder att vi kommer kunna erbjuda våra kunder och partners en kvalitativ distribution som skall ligga till grund för bästa effekt och utfall samt varumärkesbyggande, fortsätter Fredrik Lindblahd.
Fortsatt hög räckvidd och stora läsartal för Villalivet
Efter 10 utförda mätningar och drygt 5 000 intervjuer så kan vi konstatera att det är en stor andel villaägare som observerar tidningen när den dimper ner i brevlådan, drygt 3 miljoner personer handlar det om och av dessa så läser hela 2,4 miljoner personer Villalivet och därutöver säger sig ca 250 000 personer att man noterat tidningen och kommer att läsa den.
Detta innebär att den uppfattas som värdefull och att den sparas av villaägaren, vilket vi också kan se hos annonsörerna som ofta påtalar att man ser en längre responderingstid än i jämförbara tidningar. Villalivet har sedan 2020 ingått ett samarbete med RAM – Research and Analysis of Media, ett välkänt analys- och undersökningsföretag i mediebranschen.
I vårt nästa nummer – årets sista
Nu önskar vi på Villalivet en fortsatt härlig höst och ser fram emot ett givande och framgångsrikt samarbete tillsammans med er under 2021! Nu har tidningen uppehåll till vecka 5 och då med fokus på möbeltrender, värme & energi, fönster & dörrar samt kök & badrum!
Men vår digitala effekt och räckvidd är bokningsbar alla dagar i veckan! Ett viktigt och bra komplement för våra kunder.
Materialdeadline för Villalivet nr 1- 2022 är onsdag den 5 januari.
Med detta önskar vi dig en trevlig läsning med nya numret.