Läs vår senaste mätning!
Ladda ner vår senaste mätning.
Sverige är ett avlångt land
Det skiljer sig lite från norr till söder. Klimatet och materialen, leverantörerna, produkterna, villalivet…. och Villalivet.
Vi har nämligen en regional del i tidningen där du kan annonsera och nå dina kunder på ett kostnadseffektivt sätt.
Nästan varannan läsare planerar köp
GÄLLER FÖR 2022
Vår utgivningsplan
Värme & Energi - V.5
I årets första utgåva så skriver vi om Värme & Energi. Vi tar även upp Fönster/dörrar, badrum, tvättstuga, möbeltrender och hemmagym.
Uterum & Renovera ute - V.9
I andra utgåvan så skriver vi om uterum och renovera ute, dessutom så kopplar fasadrenovering, trädäck och inredning.
Pool & Trädgård - V.14
Aprilutgåvan behandlar pool och trädgård men även smarta lösningar i trädgården, uteytor, solpanelstak med mera.
Måla fasad - V.18
I maj så täcker vi områden så som måla fasad, garage, terasslivet och grillning.
Sommarspecial! GDS - V.23
Sommarspecial i juni med massor av gör-det-själv tips och dessutom en hel del säkerhet och snickarglädje.
Värme & Energi - V.36
Under den tidiga hösten i september så skriver vi om värme, energi samt dörrar och fönster.
Kök & Vardagsrum - V.40
Årets näst sista utgåva behandlar kök och vardagsrum samt inspirerar om spabad, bastu och badrum!
Renovera inne - V.44
Vår sista utgåva handlar om renovera inne, sovrum, smarta hem och golvtema.
Hög räckvidd och stor läsning!
Annonsering i Villalivet innebär att man har en räckvidd på 76% till alla villaägare. Den totala observationen per utgåva är därför 3 miljoner personer.
Trovärdig och inspirerande kanal
64% anser att Villalivet är trovärdig, 61% blir inspirerade och 58% har nytta av magasinet.
Från annons till effekt
Villalivet initierar och driver köpprocesser. Den samlade handlingskraften är 46% eller ungefär 1 104 000 personer vilket innebär att en stor grupp agerar efter att ha tagit del av annonserna.