Villalivet – Nu ensam som kvalitativ bärare av ODR och annonsering till Sveriges alla villaägare via PostNord!
I och med att PostNord i dagarna kommit ut med sista numret av Uppslaget så finns det nu bara ett alternativ att nå Sveriges villaägare – Villalivet Exklusiv
Under hösten så delgav PostNord i ett pressmeddelande att man kommer att lämna marknaden för oadresserad reklam, ODR. Detta innebär i praktiken att Villalivet som idag delas ut exklusivt via PostNord till Sveriges villaägare blir ett naturligt och det självklara valet för företag som vill fortsätta att kommunicera kvalitativt och tryggt med bilagor och egna utskick till denna målgrupp. Här kan man även regionstyra sina utskick på postnummernivå.
– Vi ser en stor potential i alla de relevanta aktörer som på ett mycket kostnadseffektivt sätt vill fortsätta nå ut med sitt budskap. Dessutom vet vi att attraktionen i att nå alla villahushåll som tackar nej till reklam och som man når genom sin annonsering i Villalivet är mycket stor då detta segment är svårt att nå på annat sätt, säger Jonas Natt och Dag, marknadschef på Villalivet.
Andelen Nej tackare ökar dessutom stadigt enligt Postnord och uppges vara drygt 38% idag vilket motsvarar ca 800 000 villaägare runt om i landet. Dock är den största andelen knuten till storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö där mediebruset är som störst.
I en RAM-mätning från i höstas kan man konstatera att de som har Nej Tack till reklam upplever både något större nytta av Villalivet och innehar något högre köpintention än de som accepterar ODR i brevlådan och har Ja Tack till reklam. Villalivet tillför därför en väldigt stor köpkraft hos alla de som tackar Nej till reklam – där är vi unika i vårt erbjudande med PostNord.
För mer information om hur Villalivet kan hjälpa ert företag att nå ut exklusivt via PostNord som utdelare och ta del av effekten i er medieinvestering, kontakta oss här för mer information:
Välkommen till Villalivets härliga och maffiga Påsknummer!
Äntligen.. och som vi har längtat! Dagarna blir längre och ljusare och nu börjar det bli full fart hos landets villaägare. Vårens och sommarens projekt skall planeras då hemmet har fått en viktigare roll för oss alla. En underbar tid väntar och man blir väl mottaglig för tips och inspiration. I denna veckan delas en ny fullspäckad utgåva av Villalivet ut!
Vi hälsar nygamla och nya vänner välkomna till Villalivet!
Vi vill även i denna utgåva passa på att hälsa några nya och nygamla vänner vänner välkomna till Villalivet och som har flera fina erbjudanden till villaägarna. Detta är bland annat Bolist, Elon, Eldabutiken och Weber.
Villalivets majnummer – Viktig säsong drar igång!
Nästa nummer som delas ut i vecka 18 blir ännu en perfekt utgåva i tiden för våra kunder och samarbetspartners att kommunicera inför en populär fixarperiod till en relevant och viktig målgrupp som gärna investerar i sina egna boenden.
Vill även ditt företag ta position och synas i detta sammanhang, vara top-of-mind och stärka försäljningsvolymerna så finns det fortfarande möjlighet till detta då vi har deadline annonsmaterial nästa torsdag den 13 april.
Nästkommande utgåvor delas ut i vecka 22 med en GDS-special och därefter vår Sommarutgåva i vecka 26. Viktiga perioder att kommunicera till våra 2,2 miljoner läsare per nummer.
Team Villalivet önskar Glad Påsk!
Vi närmar oss en av våra stora högtider, Påsken som innebär några dagars extra ledighet för dem flesta. Vi i team Villalivet önskar dig en riktigt Glad Påsk, hoppas du får tid att ta det lite lugnt, kanske fixa i trädgården och att solen skiner på dig!