Välkommen till ett nytt hoppfullt år med Villalivet då vi firar 16 år som ledande villamagasin

Det känns väldigt stimulerande att vara igång på riktigt med det första av 8 härliga utgåvor under 2024 och då vi nu äntligen går in i ett nytt intressant år med stärkt framtidstro. Inflationen har sjunkit kraftigt, räntorna vänder ned och hushållens reala inkomster stiger under 2024.
Tillsammans med en lägre styrränta kommer det att ge både hushåll och företag ökat utrymme för konsumtion och investeringar. Med subventioner för energieffektivisering samt höjt ROT-avdrag med 50% till 75,000 kr per person så öppnar detta ytterligare möjligheter när villaägarna ska fortsätta investera i sina hem.
Här kan du läsa årets första nummer!

Välkomna till årets första utgåva av Villalivet. Det känns väldigt stimulerande att vara igång på riktigt med det första av våra 8 härliga utgåvor under 2024 och då vi nu äntligen går in i ett nytt spännande år. Vår ambition är alltid att ta det ett snäpp längre och bli ännu mer inspirerande och moderna i vår framtoning för att ytterligare stärka relationen till läsarmålgruppen och särskilja oss än mer mot traditionella gratistidningar och villatidningar.
I detta nummer hälsar vi på hemma hos välkände Olle Jönsson på hans gård utanför Kristianstad och som gör comeback i Melodifestivalen med sitt dansband Lasse Stefanz.
I övrigt har vi i denna utgåva fokus på värme och energi som alltid är ett aktuellt ämne och kopplat till det lyfter vi fram vikten av att ha bra och rätt fönster där vi får goda råd av branschexperten Christoffer Edefiell.
Som vanligt så bevakar vi även ett antal områden lite extra såsom exempelvis säkerhet och trygghet, expertpanelen, läslivet samt matlivet. Vi lyfter även fram MSB:s krisberedskap – om strömmen går.
Villalivets Expertpanel

En nyhet för i år är Villalivets Expertpanel där vi lyfter fram viktiga frågeställningar för villaägarna som vi vet ligger högt upp på deras agenda.
Detta gäller ekonomi, el & energi samt försäkringar där vi tar hjälp av expertis från våra tre Partners, Bixia, Dina Försäkringar och Landshypotek Bank som vi för övrigt har haft ett längre och mycket uppskattat samarbete med.
Villalivets Medieplan 2024

För era kampanjplaneringar under 2024 så finner ni all tänkbar info i Villalivets Medieplan. Print, riks, regionalt och digitalt, kundcase och några av våra samarbetspartners som uttalar sig på vår Annonsera-sida på annonsera.villalivet.se. Missa heller inte att vi kan erbjuda trycksaksproduktion samt distribution till mycket kostnadseffektiva priser.
Vår Medieplan skall spegla det unika med Villalivet, det vill säga – inspirerar och starta processer hos våra läsare och leverera resultat för våra annonsörer. Viktiga framgångsfaktorer sedan starten 2008. Missa heller inte att säkerställa unika placeringar. Våra special- och premiumplaceringar såsom Super impact på framsidan, omslagen, vingar, flikar och bilagor som vi har stor efterfrågan på – har nu börjat bokas på.
Vi hälsar våra nygamla vänner varmt välkomna till Villalivet!

Vi vill i denna utgåva passa på att hälsa ett par ”nygamla” vänner välkomna tillbaka till Villalivet och som har fina erbjudanden till villaägarna. Några av dessa är: Bixia – Comfort – Dina Försäkringar – Elitfönster – IVT – Mitsubishi Värmepumpar – Skånska Byggvaror.
– Vi har valt att inte bara marknadsföra, utan skapa en hemtrevlig konversation genom rikstäckande medier. Tillsammans med vår pålitliga partner Villalivet tänker vi sprida en känsla av komfort som når ut till hela landet. Fredrik Brandt, Marknadschef Comfort.
– Vi använder Villalivet när vi vill nå ut till både nya och existerande kunder som är villaägare i hela Sverige. Jesper Snive, Brand Manager IVT.
– Vi har stort fokus på klimatet hos oss på Bixia, och det känns extra roligt att vi genom Villalivet kan nå ut och inspirera eller utbilda kring frågor som rör el och energi. Valet av elavtal har större betydelse än vad de flesta känner till, så vi hoppas att vårt samarbete kan belysa det. Fredrik Bäckman, Marknadskoordinator Bixia.
– Tack vare vårt samarbete med Villalivet når vi ut till Sveriges villaägare som vill byta fönster och dörrar i sina hem. Martin Ternsjö, VD Elitfönster På Plats.
Bli Partner! – Sveriges Mysigaste Hem 2024

Sveriges Mysigaste Hem är förmodligen Sveriges största tävling för hem & inredningsintresserade villaägare. I år genomförs den för 7:e året och under alla år har vi haft många tävlanden som kan ta del av fina priser från våra partners utöver den uppmärksamhet deltagandet innebär.
Väldigt många delar med sig i sociala medier och flertalet plattformar och vi har över 100 000 som röstar på bidragen. I detta sammanhang kan ert företag bli Exklusiv Partner inom er kategori och under synas i all marknadsföring som görs av Villalivet under året i print och digitala kanaler.
Kontakta oss för mer information så berättar vi vad det innebär att bli Exklusiv Partner till Sveriges Mysigaste Hem 2024!
Villalivet digitalt för stora och små företag

Kombinationen mellan relevant räckviddsmedia och digitala lösningar visar sig gång efter annan vara en lyckat kombination. Förutom ett unikt räckviddsmedia har Villalivet en kompetent digital avdelning som hela tiden jobbar med att skapa kreativa och effektiva lösningar som hjälper våra kunder att sticka ut i det digitala bruset.
Är ni nyfikna på hur Villalivet kan hjälpa just ert företag med kreativa och effektiva digitala lösningar? Kontakta din säljare idag för att bolla ideér.
Print – ett bevisat starkt effektmedia!

Den välkände medieprofilen Staffan Hultén, vd och grundare på RAM Group för en tid sedan i ett debattinlägg på Dagens Media upp problematiken i att print inte får den uppmärksamhet den förtjänar och dess betydelse av att leverera stark effekt som en del av mediemixen.
Prints förmåga att skapa minnesspår, skapa attention, skapa nytta och bygga action – uppvisar alla konkurrenskraftiga värden jämfört med andra huvudmedier. RAM:s databas med tiotusentals reklameffektmätningar visar fakta på detta område.
Missa inte nästa nummer – utgivning i vecka 10

I vårt nästa nummer som delas ut exklusivt av PostNord med start den 4 mars så kommer vi att ha fokus på renovera ute samt altan, uterum & trädäck.
Deadline för annonsbokning och material är den 15 februari så vi har fortfarande möjlighet att erbjuda några ytterligare annonsörer plats i tidningen.
Kontakta oss här för mer information: https://annonsera.villalivet.se/kontakt/