Om Villalivet
Vi har inspirerat och utbildat kring hus och hem i Sverige till miljoner läsare sedan 2008.
Grundat
Villalivet är Sveriges största villatidning som delas ut 8 gånger per år till samtliga villahushåll i Sverige.
Vad vi gör
Vår idé är att med relevanta annonsörer och relevant innehåll engagera. inspirera, utbilda och ge nya upplevelser för våra läsare både i digital och tryckt medie.
Mångfald
Vi på Villalivet är övertygade om att en blandning av medarbetare – utifrån såväl kön, ålder och etnicitet – bidrar till bättre lönsamhet och arbetsklimat, men även ökad kreativitet.
Referenscase
Vi skapar effekt
Det är ett perfekt medie
“Det är ett perfekt medie att synas i då det går ut till våra största kunder, nämligen villaägare. När Villalivet dessutom visade sig vara flexibla och ha möjlighet att skräddarsy flera bra lösningar åt oss så blev de det självklara valet för oss. Plus i kanten är att det är en skön stil på magasinet. Vi har använt oss av såväl bilagor, flersidiga annonser samt minsta möjliga ruta på salutorget. Resultatet är vi verkligen nöjda med och vi har fått mängder av nya kunder de senaste åren. Vi har även fått finfin respons från våra redan befintliga kunder, så vi vet att det är en bra väg att gå.”
Maria Åkesson
Marknadsföringschef, Solhaga
Villalivet har fungerat mycket bra
“Vårt samarbete med Villalivet har fungerat mycket bra och de mätningar som vi gjort visar verkligen att vi nått detta. Med Villalivet har vi hittat en partner som är intresserad att upptäcka nya stigar för att nå fram till kunderna med vårt budskap.”
Björn Lindblad
VD Mio
Samarbetet med Villalivet har varit positivt för Plantagen
“Samarbetet med Villalivet har varit positivt för Plantagen som dessutom har gett oss god effekt. Vi upplever att vi på ett inspirerande sätt lyckats kommunicera våra prisvärda och breda sortiment, till en målgrupp som har högt intresse för vårt erbjudande.”
Karolina Åhs
Marknadsdirektör, Plantagen
Fantastiskt bra val att gå i Villalivet
“Vi uppskattar Villalivet-effekten och historiskt så har det visat sig vara ett fantastiskt bra val att gå i Villalivet och utvecklingen efter annonserna när vi pratar om försäljning den är av godo och det gör att vi stannar kvar i Villalivet. Vi tycker att det är ett fantastiskt bra val som vi har gjort.”
Eric Cardell
Marknadschef, Willab Garden
Passar bra med vår målgrupp
“Vi använder Villalivet för våra kampanjer. Det är en bra tidning med fint fokus på hemmet som passar väl med vår målgrupp. Den höga upplagan gör också att vi får stor spridning på vårt budskap.”
Catharina Björkman
Marknadskommunikationschef, Contura
Effektivare sätt att snabbt nå Sveriges villaägare är svårt att hitta
“Villalivet är ett klockrent komplement till våra DR när vi behöver extra räckvidd och en väg förbi Ingen reklam tack. Ett effektivare sätt att snabbt nå Sveriges villaägare är svårt att hitta.”
Daniel Juhlin
VD, Byggmax
Villalivet en viktig mediapartner för oss
“Som rikstäckande franschisekedja kan kombinationen av central och lokal marknadsföring vara en praktisk utmaning. Villlalivet har med stor lyhördhet för kedjans olika regionala behov, kryddat med centrala punktinsatser, möjliggjort att vår totala synlighet har kunnat öka på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt. Det i kombination med en intressant målgrupp av läsare gör Villalivet till en viktig mediapartner för oss”
Mikael Holmstrand
VD, Gargeportexperten
Märkbar ökning!
“Märkbar ökning! För tredje året kör vi vår stora höstkampanj i Villalivet. Vi kunde efter första året se en märkbart ökad orderingång från våra återförsäljare runt om i hela Sverige. Därför har vi valt att följa ett vinnande koncept och fortsätta i Villalivet. Vi når ut till alla våra kunder runt om i landet på ett effektivt sätt.”
Joachim Ask
Marknadschef, CC Höganäs
Villalivets mix av print och webb är så värdefull för oss
“Effektiv kommunikation handlar i allt högre utsträckning om att verkligen nå fram med sitt budskap, inte bara nå ut. Till rätt person, med rätt budskap, vid rätt tidpunkt. Villalivets läsare tycker om sin tidning. De har förväntningar på att innehållet ska hålla god kvalitet och vara relevant och användbart. Det stämmer väl överens med Vedums värdeord om att vara ett personligt och tryggt val. Och därför blir Villalivets mix av print och webb så värdefull för oss.”
Marianne Färlin
Marknadschef, Vedum
Det är prisvärt med tanke på att alla villahushåll
“Att annonsera i Villalivet har många fördelar för Westcoast Windows. Det är ett enkelt & snabbt sätt att komma ut till en bred massa vid exempelvis en kampanj. Att det är prisvärt med tanke på att alla villahushåll får den levererad hem är ju heller inte någon nackdel. Villalivet har även en bra avvägning mellan antal annonser och intressanta artiklar vilket gör den spännande för alla i familjen”
Magnus Andersson
Sales Director, Westcoast Windows
Vi har frekvent jobbat med Villalivet
“Vi har frekvent jobbat med Villalivet som mediekanal för våra kampanjer. Den höga upplagan gör att vi får stor spridning på vårt budskap och når effektivt vår målgrupp, villaägaren. Responsen från marknaden har alltid varit god och gett en kännbar effekt hos både oss och våra lokala återförsäljare.”
Anna Sjöström
Head of Marketing, Mitsubishi Electric
Arbetat med Villalivet sedan starten år 2009
“Folkpool har arbetat med Villalivet sedan starten år 2009, Tidningen utvecklades snabbt och ger ett bra läsvärde med relevanta artiklar för villaägarna. Genom att vi träffar rakt i målgruppen, Sveriges alla villaägare är det en mycket viktig kanal för oss att nå ut i. Att Villalivet är lyhörda och smidiga att arbeta med gör det mycket enklare”
Magnus Holgersson
Styrelseordförande i Folkpool AB
Grundades
Här började allting! Miljontals villaägare fick ta del av vårt första nummer år 2008.
Ny ikon
Vi presenterade vårt hjärta med huset i mitten. Denna ikon har vi sedan dess använt i våra samtliga medier för känneteckna Villalivet.
10-årsjubileum
I 10 år har vi tryckt Villalivet till Sveriges samtliga villahushåll. Detta firade vi stort 2018!
Flytt
Vi slog ihop Helsingborg och Halmstadkontoren till ett stort, modernt och fräscht kontor i centrala Halmstad.
Vår tidslinje
Partner Äntligen Hemma-mässan 2010
Villalivet blir partner till Äntligen Hemma-mässan 2010.
Partner Melodifestivalen 2011
Villalivet var partner till Melodifestivalen 2011
Partner Melodifestivalen 2014
Villalivet var partner till Melodifestivalen 2014
Partner Melodifestivalen 2015
Villalivet var partner till Melodifestivalen 2015
Nominering EY-entreprenör 2014
Fredrik Lindblad nominerad till årets EY-entreprenör 2014
Nominering entreprenör i Halmstad 2015
Fredrik Lindblad nominerad till årets entreprenör i Halmstad 2015
Villalivet vinner årets ekonomipris 2015
Villalivet vinner årets Ekonomipris i Halmstad 2015
Högst kreditvärdighet av aAa
Villalivet belönas med högsta kreditvärdighet av aAa 2017
Sveriges Mysigaste Hem 2017
Villalivet startar Sveriges mysigaste hem 2017
Namnbyte 2020
Vi lägger till Trädgård i tävlingen Sveriges Mysigaste Hem, som numer heter Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård.
Motorlivet kommer till
Vi lägger till Motorlivet i varje utgåva 2021!