Skip links

Nytt nummer ute: ROT, skatteåterbäring och mycket mer

Nu är aprilnumret här – fullt av smarta tips & inspiration

Äntligen… och som vi har längtat! Dagarna blir längre och ljusare och nu börjar det bli full fart hos landets villaägare.

Vårens och sommarens projekt skall planeras då hemmet har fått en viktig roll för oss alla. En underbar tid väntar och man blir väl mottaglig för tips och inspiration. I denna veckan delas en fullspäckad utgåva av Villalivet ut.

Vi önskar er alla en trevlig läsning!

Läs tidningen digitalt här >>

Tryckt reklam i topp – så föredrar svenskar att ta emot annonser

Sveriges Annonsörer släppte tillsammans med Novus Reklamrapporten för 2024 vilken vi tycker är viktig att belysa och lyfta upp. Vi kan se att mediekanaler som reklam i brevlådan och tryckta tidningar är mycket uppskattade och ligger i topp. De rankas högt på reklamindex tack vare balans mellan innehåll och reklam samt att konsumenten har större möjligheter att styra över sin reklamupplevelse vilket gör dem generellt mer omtyckta än reklam i rörliga, digitala kanaler där konsumenten inte kan göra det. Där upplevs reklamen som mer påträngande.

Läs rapporten här >>

ROT-avdraget höjs – nu ökar efterfrågan bland villaägarna

Skattepengarna på väg – villaägarna investerar i hemmet

STIGA satsar digitalt med Villalivet – når villaägarna i rätt kontext

För att nå ut till Sveriges villaägare under i princip hela året har Stiga valt att satsa på en digital helårsplan med Villalivet. Genom en strategisk kombination av displayannonsering, takeover och nyhetsbrev säkerställer Stiga maximal synlighet i relevant miljö där målgruppen befinner sig – både när de söker inspiration och när de står inför ett köpbeslut.

Genom samarbetet får Stiga inte bara tillgång till kontinuerlig exponering utan också en trovärdig kontext som stärker varumärket och skapar förtroende hos målgruppen.

Med helårsannonseringen kan Stiga följa villaägarens säsongsbehov – från vårens trädgårdsstart till höstens förberedelser och vinterns maskinunderhåll. Kombinationen av displayannonser i redaktionell miljö, takeover-format som äger hela upplevelsen och riktade nyhetsbrev gör det möjligt att kommunicera både brett och djupt, i rätt tid och sammanhang.

– Vi är så glada för vårt samarbete med Stiga hos Villalivet!
Detta är en perfekt kontext för Stiga och vi har haft ett superbra samarbete tillsammans med Villalivet från tidigt i planeringsstadiet tills vi gick live. 
Sophia Hansson – Projektledare, Tre Kronor Media.

Samarbetet är ett tydligt exempel på hur välplanerad digital närvaro kan skapa långsiktig effekt och bygga relationer med den mest relevanta målgruppen – Sveriges villaägare.

Bygghemma fortsätter samarbetet med Villalivet – förlänger över maj

Syns där villaägarna söker energiråd på Villalivet.se

Majnumret sätter tonen för sommaren – var med i rätt tid

Kommentera