Här kan du läsa Villalivets oktobernummer

En utgåva som bjuder läsarna på härlig höstinspiration med familjen som byggde sitt drömhus med kreativa lösningar, Marie ”Husdrömmar Sicilien” som inreder drömvardagsrummet, det goda livet med Lisa Lemke och där vi träffar David Sundin som är överallt just nu och som säger sig ha ett ”orimligt självförtroende”.

Vi kan också konstatera att våra läsare fortsätter att planera för och genomföra nya projekt under hösten och vintern.

Klicka på länken som tar er till den digitala tidningen, här. 

Ny RAM-mätning verifierar stor räckvidd och höga läsartal hos villaägarna

Efter ännu en räckviddsmätning med RAM på Villalivets septemberutgåva kan vi konstatera att magasinet levererar fortsatt starka rapporter och värden utifrån läsare och hur man agerar efter att ha tagit del av det aktuella numret. 

Vi har hittills genomfört 2 522 intervjuer vilket ger oss en trygghet i att kunna gå ut och kommunicera siffror och tal på ett trovärdigt sätt. 

I det aktuella numret kan vi konstatera fortsatt stor observation (räckvidd) på 76% där vi attraherar något fler kvinnor och ålderskategorin 30-54 år men att de som ha läst mest av hela det aktuella numret är den yngre ålderskategorin, 16-29 åringarna.

Att hela 6% av läsarna har genomfört köp och 26% säger sig komma att köpa är fantastiska tal omvandlat till antalet individer. Villalivet lägger grunden till effekt och ökad försäljning.

Hela 67% planerar att genomföra renovering/byggprojekt det närmaste året och inomhus/utomhus-målning ligger i topp men flera andra områden som ligger nära villaägarna och som är viktiga annonsörssegment för oss – ligger högt!  Ackumulerat investeringsnivåerna så blir det mkt stora pengar det handlar om, sammantaget.

Sammanställningen visar på en räckvidd i målgruppen på nästan 3 miljoner personer och hela 2,3 miljoner läsare per utgåva. Fantastiska tal som vi är stolta över.                                                                                                                        

Slutligen men en mycket viktig parameter för våra kunder är att vi kan se att det är mycket liten skillnad hur man agerar mellan de som tackar Nej till reklam och Ja till reklam. Villalivet tillför därför en väldigt stor köpkraft hos alla de (33% av alla villahushåll enligt PostNord) som tackar Nej till reklam – där är vi unika i vårt erbjudande! Det blir svårt för företagen att tacka nej till detta unika segment som ligger till grund för en viktig del av marknaden och som är svår att nå på annat sätt.

Här hittar du hela RAM-mätningen!

Fler nya vänner till Villalivet

Vi vill även i denna utgåva passa på att hälsa några nya vänner välkomna till Villalivet som har fina erbjudanden till villaägarna. Detta är bland annat Kundkraft, Hwam, Habo, Bossons Living Room.

I vårt nästa nummer – årets sista

Den 3 november vecka 45 delas årets sista utgåva ut av Villalivet. Vi fokuserar bland annat på Renovera inne, Smarta hem och Sovrum. Vi har dessutom gjort hemma hos-reportage hos vinnaren av Sveriges Mysigaste Hem & Trädgård 2020.